رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شرط مثبت شدن تراز تجاری دارو/صادرات دارو باید ۵ برابر شود

23:23 - 27 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۲۱۸۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: پیشرفت در حوزه صادرات دارو باید به ۵ برابر وضعیت کنونی برسد تا بتوانیم به تراز مثبت در تجارت دارو دست یابیم.
به گزارش گروه جامعه به نقل از ایفدونا؛ دکتر رسول دیناروند در دومین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته اظهارداشت: به تاریخچه داروسازی ایران که نگاه بیندازیم از تاسیس دارالفنون تا امروز دانشگاه علوم پزشکی تهران متوجه تاریخچه طولانی آموزش داروسازی در ایران می‌شویم. اولین داروخانه‌های مدرن با قدمت ۱۲۰ سال و اولین کارخانه داروسازی با قدمت ۸۰ ساله و پایه‌های اولیه صنعت داروسازی با قدمت ۱۰۰ ساله در ایران را داریم.

وی گفت: وضعیت امروز ما نیز مطلوب است. هم اکنون تمام خطوط دارویی را صاحب هستیم و هیچ بخشی از داروسازی نیست که خط تولید آن را نداشته باشیم. ۱۶۰ شرکت تولیدی داریم که از امکانات تولیدی داخل به عنوان زیرساخت استفاده می‌کنیم.

دیناروند افزود: سهم صنعت داروسازی ایران هر ساله در داخل و بازار صادرات ایران در حال توسعه است.

وی گفت: صنعت داروسازی نه فقط داروهای اساسی بلکه داروهای بیماران خاص، بیوتکنولوژی و همه داروهایی که به صنعت‌های بزرگ داروسازی اختصاص دارد را تولید می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اعتقاد دارم این صنعت از مرزهای ایران فراتر خواهد رفت زیرا از نظر علمی جایگاه خوبی داریم و ۵۰ درصد دانشمندان یک درصد علوم پزشکی ایران در حوزه داروسازی هستند و این نشان از جایگاه علمی ما دارد که امید داریم این ظرفیت علمی به حوزه داروسازی و تولید وارد شود.

وی با تاکید بر این مطلب که هدف اول صنعت داروسازی ما تسخیر بازار منطقه است گفت: پیشرفت زیادی در حوزه صادرات داشتیم اما باید این را به ۵ برابر برسانیم تا بتوانیم به تراز مثبت دست یابیم.

دیناروند گفت: اطمینان دارم راه آینده صنعت داروسازی حضور در بازار بین‌الملل است و رشد این صنعت باعث اطمینان بیشتر مردم و جامعه پزشکی می‌شود و تا زمانی که این اعتماد به داروی ایرانی به ایده‌آل نرسد ما همچنان چالش خواهیم داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای مبارزه با قاچاق باید تولید داروهای معتبر در صنعت داخلی را داشته باشیم و امیدوار کننده است که استقبال برای سرمایه‌گذاری در صنعت داروسازی ایران بعد از پسابرجام به شدت افزایش یافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *