رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کتاب «الگوی مصرف داروهای نارکوتیک» ارائه می شود

21:20 - 23 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۰۵۲۱
رئیس اداره مواد و داروهای تحت کنترل، امور داروخانه و شرکت های توزیع سازمان غذا و دارو، از ارائه کتاب «الگوی مصرف داروهای نارکوتیک در ایران و جهان» در کنگره بین المللی دانش اعتیاد خبر داد.
کتاب «الگوی مصرف داروهای نارکوتیک» ارائه می شودبه گزارش گروه جامعه ،سعدالله پرویزی گفت: دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد از ۲۴ تا ۲۶ شهریور ۹۵ با هدف بررسی ابعاد شناختی اعتیاد، اعتیاد زنان، کودکان و نوجوانان و اعتیاد در گروه های خاص، در سالن همایش های رازی برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: در این همایش کتاب «الگوی مصرف داروهای نارکوتیک در ایران و جهان» به حاضرین در این همایش ارائه خواهد شد.
 
پرویزی ادامه داد: این کتاب توسط اداره داروهای تحت کنترل منتشر شده است. همچنین این کتاب با استفاده از گزارش ۲۰۱۵ هیئت بین المللی کنترل مواد مخدر(INCB) در خصوص مصرف داروهای نارکونیک در جهان و جمع آوری اطلاعات مصرف این داروها در جمعیت تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و ضوابط و دستورالعمل های مربوط به این داروها که در سازمان غذا و دارو به تصویب رسیده، تهیه شده است.
 
وی اظهار داشت: این کتاب به عنوان پیش درآمدی در راستای تدوین راهکارهای اصلاح مصرف است و به منظور اصلاح روند جاری تجویز و مصرف این داروها در کشور است و در تولید، تامین  و توزیع داروهای مذکور بر اساس الگوی مصرف جغرافیایی داروهای نارکوتیک  در کشور نیز می تواند کاربرد داشته باشد.
 
رئیس اداره مواد و داروهای تحت کنترل، امور داروخانه و شرکت های توزیع سازمان غذا و دارو ادامه داد: معرفی و نقش این سازمان در نظارت و کنترل مواد و داروهای تحت کنترل در این کنگره با برگزاری غرفه که شامل ارائه پمفلت (مواد و داروهای تحت کنترل) با هدف آگاهی مراجعین از مکانیسم اثر، علائم و نشانه های مصرف بالینی، تحمل و وابستگی، مسمومیت و مرگ است. همچنین بسته آموزشی «مواد و داروهای  مخدر و روانگردان» برای آموزش عمومی از جمله مراجعه کنندگان، مطب ها و مراکز سوءمصرف و... است.
 
پرویزی گفت: از دیگر برنامه های ما در این همایش، ارائه پوسترهای داروهای مخدر با هدف آشنایی مراجعه کنندگان از موارد مصرف، اشکال دارویی، طبقه بندی دارویی، مصرف سرانه این داروها در ایران و مقایسه با سایر کشورها، انبارش داروها و الگوی مصرف سالیانه این داروها فاصله زمانی پنج ساله (۸۹ تا ۹۳) در مناطق تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور خواهد بود.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *