واگذاری بدون محدودیت زمین در شهرک‌های صنعتی

8:00 - 18 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۸۷۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه محدودیتی از نظر واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نداریم، گفت: مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام ساماندهی می‌شود.
به گزارش گروه اقتصاد ، علی یزدانی هدف از اقدامات حمایتی دولت را پشتیبانی نرم‌افزاری از صنایع عنوان کرد و گفت: پس از اقدامات سخت‌افزاری این اقدامات در گام دوم از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر گره‌گشایی از مشکلات مردم و ایجاد اشتغال پایدار، افزود: شهرک‌های صنعتی در ساماندهی صنایع کوچک و متوسط و همچنین بنگاه‌های صنفی تولیدی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

یزدانی با بیان اینکه در حال حاضر در مجموعه شهرک‌ها و نواحی‌ صنعتی کشور که شامل ۹۵۰ شهرک‌ و ناحیه صنعتی مصوب می شود حدود ۷۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی در مرحله واگذاری زمین قراردارند، گفت: محدودیتی از نظر واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی نداریم و صورت لزوم در بحث توسعه شهرک ها اقدام  خواهیم کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مشکلات طرح های نیمه تمام و قراردادهای‌ بدون پیشرفت، گفت: در این خصوص به جمع‌بندی های تازه‌ای رسیده‌ایم و در آینده‌ای نزدیک در کارگروههای مربوطه برای ساماندهی و تعیین‌تکلیف این قراردادها، تصمیم گیری خواهد شد.
 
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه اظهار داشت: در حوزه شرکت‌های خدماتی برای بهبود وضعیت موجود، بنا است که در لایحه برنامه ششم  بخشی از مالیات بر ارزش افزوده که به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود، به شرکت‌های خدماتی پرداخت شود. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *