سفر ظریف به آمریکای لاتین در راستای اقتصاد مقاومتی است

14:14 - 30 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۸۸۱
دسته بندی: سیاست
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حضور ده ها شرکت ایرانی در سفرهای دوره‌ای وزیر امور خارجه به مناطق مختلف جهان در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی می‌باشد.
سفر ظریف به آمریکای لاتین در راستای اقتصاد مقاومتی استبه گزارش گروه سیاسی ،بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، سفر  وزیر امور خارجه کشورمان به شش کشور آمریکای لاتین را در چارچوب  تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با این کشورها  ارزیابی کرد و اظهار داشت: وزارت امور خارجه به لحاظ راهبردی  معتقد به نگاه متوازن به همه کشورها و مناطق جغرافیایی در سیاست خارجی می باشد و در کنار تقویت روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی که همواره از اولویت های سیاست خارجی کشورمان بوده است، توسعه همه جانبه مناسبات با کشورهای آمریکای لاتین وآفریقایی نیز هیشه در دستور کار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است.  

بهرام قاسمی گفت: در فضای مثبت ایجاد شده پس از توافق هسته ای ظرف یکسال گذشته  و با چشم انداز روشنی که پیش روی ملت ایران قرار دارد، کارآفرینان و شرکت های ایرانی می توانند ازحداکثر ظرفیت های فنی، مهندسی، مالی، تجاری و تولیدی خود در خارج از کشور استفاده کنند که حضور ده ها شرکت ایرانی در سفرهای دوره ای وزیر امور خارجه به مناطق مختلف جهان از جمله آسیا، آفریقا و سفر آتی به آمریکای لاتین در همین چارچوب و در راستای صدور خدمات فنی-مهندسی و ترویج صادرات غیر نفتی به عنوان اهداف اقتصاد مقاومتی می باشد.

سخنگوی وزارت امورخارجه در ادامه اظهار داشت: امروزه نمی توان ابعاد مختلف دیپلماسی و مولفه های گوناگون یک سیاست خارجی موفق را از یکدیگر تفکیک کرد. امروزه اقتصاد در خدمت دیپلماسی و دیپلماسی در خدمت اقتصاد هستند تا اهداف سیاست خارجی کشورها را به پیش برانند. از این رو همراهی شرکت های اقتصادی و تجاری در سفر رییس دستگاه دیپلماسی در سفر های خارجی پیام عملی برای گسترش روابط با کشورهای جهان است.

قاسمی با اشاره به اهمیت کشورهای آمریکای لاتین برای جمهوری اسلامی ایران به دلیل قرابت های سیاسی، فرهنگی و همسویی در سازمان ها و مجامع بین المللی بویژه در جنبش عدم تعهد اظهار داشت: امروزه جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی است که می تواند دوستان سیاسی و شرکای تجاری اش را خود انتخاب کند و ناگزیر به همکاری با کشور یا منطقه خاصی در جهان نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *