استفاده از فرودگاهی در همدان برای عملیات ضد داعش ناقض قطعنامه شورای امنیت نیست

14:17 - 27 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۸۹۶
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که اتهام نقض قطعنامه شورای امنیت به این کشور پس از استفاده از فرودگاهی در همدان برای عملیات ضد داعش بی اساس است.
لاوروف: استفاده از فرودگاهی در همدان برای عملیات ضد داعش ناقض قطعنامه شورای امنیت نیستبه گزارش گروه بین الملل ،سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در یک نشست خبری با همتای نیوزیلندی گفت: متهم کردن روسیه به نقض قطعنامه شورای امنیت پس از استفاده جنگنده های این کشور از فرودگاهی در همدان بی اساس است.

لاوروف تصریح کرد: پرواز بمب افکن های روسیه از ایران برای بمباران مقرهای داعش در سوریه در چارچوب مبارزه با تروریسم انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ساز وکاری را برای اعمال نظارت بر محموله های انسانی که از جاده کاستلو به طرف حلب ارسال می شود، بررسی می کنيم اظهار داشت: تثبيت آتش بس در سوريه، مستلزم تشديد نظارت بر مرزهای ترکيه است.

لاوروف با بیان اینکه آمريکا اذعان کرد توانايی تفکيک مخالفان ميانه رو را از تروريست ها در سوريه ندارد افزود: مهمترين ماموريت در سوريه برقراری هماهنگی بين مسکو و واشنگتن است.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که مسکو از هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت نمی کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *