رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارزانی طلا و دلار در روز پنج شنبه/ میانه هفته گرانی را از آن خود کرد + نمودار

0:15 - 23 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۸۷۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
هفته جاری برای بازار طلا و سکه را می‌توان هفته خوبی ارزیابی کرد زیرا نوسان خاصی در بازارهای مالی جهان رخ نداده و و با وجود آنکه روز پنج شنبه طلا و دلار با افت قیمت مواجه شده‌اند در مجموع طلا و دلار هفته را با رشد قیمت به پایان بردند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، طلای خام 18 عیار در حالی روند صعودی در طوی هفته جاری به خود گرفته است که بازارهای جهانی و سیاست‌های کلان جهان و داخل کشور با حواشی خاصی روبور نبوده است.

ثبات نسبی در بازارهای جهانی ثبات را به بازار طلا آورده است و میزان نوسان ارزش طلا در طول یک هفته اخیر تنها 1096 تومان بوده است.

برای بررسی دقیق‌تر روند ارزش طلای خام 18 عیار در ابتدا باید ارزش اونس جهانی و دلار آمریکا در بازار آزاد مورد بررسی قرار گیرد زیرا این دو ارزش موئلفه های اصلی ارزش گذاری طلای 18 عیار است.

*اونس جهانی

اونس جهانی هفته را با نرخ 1336 دلار و 40 سنت آغاز کرده که به واسطه تعطیلی روز یکشنبه بازارهای جهانی ارزش روز شنبه در روز یکشنبه عیناً تکرار شده است.

ارزش اونس جهانی در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه اندک اندک افزایش یافته تا به نرخ 1346 دلار و 90 سنت رسید که البته در روز پنج شنبه این روند صعودی تا حدودی خنثی شده که در نهایت ارزش 1338 دلار و 70 سنت به ثبت رسیده است. در یک نگاه کلی به بازار اونس جهانی در هفته جاری می‌توان گفت روز شنبه ارزش اونس جهانی در پایین‌ترین میزان خود قرار داشته و بیشترین قیمت طلا در بازارهای جهانی در روز چهارشنبه به نرخ 1346 دلار و 90 سنت به ثبت رسیده است.

در مجموع ارزش طلای جهانی در هفته جاری با 2 دلار و 30 سنت رشد روبرو بوده است.


ارزانی طلا و دلار در روز پنج شنبه/ میانه هفته گرانی را از آن خود کرد + نمودار

*دلار آزاد

بررسی روند دلار آمریکا در بازار آزاد این حس را القا می‌کند که بازارهای مالی جهان یک رویه واحد را در پیش گرفته‌اند زیرا ارزش دلار در بازار آزاد رویه‌ای شبیه به اونس جهانی را در پیش گرفته است.

ارزش دلار در روزهای یک شنبه تا چهارشنبه روند صعودی به خود گرفته و ارزش دلار را از 3529 تومان در روز شنبه به 3541 تومان در پایان روز چهارشنبه افزایش داده است. در طی معاملات روز پنج شنبه ارزش دلار آمریکا روند نزولی به خود گرفته است و با کاهش 1 تومانی به 3540 تومان رسیده است.

با بررسی این دو موئلفه حال می‌توان به بررسی دقیق‌تر ارزش طلای خام 18 عیار ورود کرد، ارزشی که در هفته گذشته به یکباره صعود و نزول قابل توجهی را به ثبت رساند.


ارزانی طلا و دلار در روز پنج شنبه/ میانه هفته گرانی را از آن خود کرد + نمودار

*طلای خام 18 عیار

طلای خام 18 عیار هفته را با نرخ 112 هزار و 941 تومان آغاز کرد که در طی معاملات روز یکشنبه با رشد مواجه شده ئ به ارزش 113 هزار و 10 تومان رسید، در طی معاملات روز دوشنبه ارزش طلا با روند نزولی مواجه شد و به نرخ 112 هزار و 987 رسید. در طی معاملات روز سه شنبه و چهارشنبه ارزش طلا روند صعودی به خود گرفته و تا نرخ 114 هزار و 37 تومان رشد کرد که البته در روز پنج شنبه ارزش طلا با اندکی کاهش در حدود 12 تومان به 114 هزا ر 25 تومان کاهش یافت.

در مجموع ارزش طلا در هفته جاری با رشد مواجه شده است.

ارزانی طلا و دلار در روز پنج شنبه/ میانه هفته گرانی را از آن خود کرد + نمودار

*سکه تمام طرح امامی

سکه تمام برخلاف هفته‌های گذشته روند ارزش گذاری خود را با توجه به روند ارزش گذاری طلای خام 18 عیار انتخاب نکرده است و کاملاً با توجه به روند ارزش گذاری دلار در بازار آزاد نرخ خود را انتخاب کرده است.

سکه تمام طرح امامی با توجه به اینکه در روز شنبه ارزش 1 میلیون و 104 هزار و 700 تومان را برای خود انتخاب کرده است در طی معاملات روز یکشنبه تا چهارشنبه روند صعودی به خود گرفته است که تا پایان روز چهارشنبه با رشد 17 هزار تومانی مواجه شده و به ارزش 1 میلیون و 121 هزار تومان رسیده است. با وجود آنکه ارزش سکه تمام در روز پنج شنبه با کاهش قیمت مواجه شده است اما ارزش 1 میلیون و 119 هزار و 500 تومانی سکه در روز پنج شنبه از ارزش روز شنبه این سکه گران بها بیشتر است که در مجموع می‌توان هفته جاری را هفته رشد سکه نامید.

ارزانی طلا و دلار در روز پنج شنبه/ میانه هفته گرانی را از آن خود کرد + نمودار




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *