همبستگی ملی می‌تواند از ایجاد شکاف جلوگیری کند

20:50 - 20 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۸۱۴۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: در زمان حاضر دشمنان نظام اسلامی به دنبال ایجاد فاصله دربین مردم هستند تا بتوانند از این شکاف ها برای نفوذ خود استفاده کنند اما همبستگی ملی می تواند از ایجاد شکاف جلوگیری کند.
همبستگی ملی می‌تواند از ایجاد شکاف جلوگیری کندبه گزارش گروه سیاسی ، سردارحسن شاهوارپور در نشست خبری با رسانه های گروهی استان که در سرسرای مجتمع فجر سپاه در اهواز برگزار شد اظهارکرد: حرفه خبرنگاری رسالت محور بوده و آنچه عموم مردم از اقدامات گذشته و حال کشور در طول تاریخ مطلع می شوند به همت اصحاب قلم است.

وی افزود: خبرنگاران در عرصه های مختلف بخصوص در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در انعکاس رشادت های رزمندگان اسلام داشتند و تمامی این رشادت ها به همت صاحبان قلم به ثبت رسیده و خاطرات را ماندگار کردند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ایجاد همبستگی ملی را لازمه پیوند یک ملت برشمرد و گفت: یکی از مسائلی که در زمان حاضر باید مورد توجه قرار گیرد ایجاد وحدت و یکدلی و همبستگی ملی در جامعه است چرا که تنها همبستگی ملی می تواند ما را از آسیب های دشمنان در امان بدارد.

وی بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و مجاهدت تاکید کرد و افزود: برای ایجاد همبستگی باید شاخصه های ان شناسایی شده و به مردم یادآوری شود تا بر اساس آن بتوانیم در مقابل تهدیدهای دشمن ایستادگی کنیم.

وی همچنین به اقدامات سپاه ولیعصر استان در راستای محرومیت زدایی در مناطق حاشیه ای استان اشاره کرد و گفت: رسالت اصلی سپاه، پاسداری از انقلاب است اما هرجایی از این جامعه اسلامی که نیاز باشد سپاه درجهت خدمت رسانی ورود کرده و در امور اجرایی تا زمان انجام آن کوتاه نمی آید.

سردار شاهوارپور تصریح کرد: همچنین سپاه ولیعصر استان در زمینه محرومیت زدایی خلاء های موجود را شناسایی کرده و در قالب بسیج سازندگی، اردوهای جهادی دانشجویی، دانش آموزی و اساتید در جهت رفع این محرومیت ها اقدامات شایانی را در دستور کار قرار می دهد.

وی به فعالیت دستگاه های استان درجهت پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: در زمان حاضر بیش از 900 هزار دانش آموز در سطح استان در فصل تابستان بیکار هستند که نیاز است دستگاه های اجرایی در این زمینه برنامه ریزی نمایند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: متاسفانه بسیاری از دستگاه ها هیچ مسئولیتی را در این خصوص عهده دار نمی شوند در حالی که باید از تمامی طرفیت های موجود در استان در زمینه پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان استفاده شود.

وی همچنین به اعزام 25 هزار نفر از مناطق مرحوم به اردوی مشهد اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر برنامه هایی برای اعزام 25 هزار نفر از مردم مناطق محروم و حاشیه ای استان به اردوی هشت روزه مشهد در دستور کار قرار دارد.

سردار شاهوارپور به پروژه های سپاه استان در زمینه محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت:اجرای بیش از سه هزار پروژه محرومیت زدایی در بخش مدرسه سازی، ساخت مسجد، سالن ورزشی، سرویس بهداشتی، خانه بهداشت و خانه عالم از دیگر برنامه های سپاه در استان به شمار می رود.

وی تصریح کرد: تاکنون از این تعداد، 450 پروژه به اتمام رسیده و تلاش می شود مابقی آن تا پایان سال جاری اجرایی شود.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: برای ساخت این سه هزار پروژه مبلغی معادل 270 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد:همچنین در منطقه ملاشیه و کوت عبدالله اهواز نیز اجرای 101 پروژه با اعتباری معادل 40 میلیارد ریال پیش بینی شده است که امید می رود تا هفته بسیج این پروژه ها به بهره برداری برسد.

وی همچنین به اقدامات سپاه ولیعصر خوزستان در زمینه مقابله با ریزگردها اشاره کرد و گفت: کاشت نهال درمساحتی به وسعت 300 هکتار از منطقه هندیجان با همکاری منابع طبیعی استان ، به عنوان یکی از کانون های ریزگردها از دیگر اقدمات موثر در کاهش ریزگردها بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *