آیت الله ربانی املشی از اولین قربانیان ترور بیولوژیک

14:34 - 20 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۸۱۱۰
آیت الله ربانی املشی از مبارزان برجسته انقلابی و از اعضای دوره نخست مجلس خبرگان رهبری، از نخستین افرادی بود که از طریق ترور بیولوژیک توسط باند مهدی هاشمی به لقاءالله پیوست.
توطئه باند مهدی هاشمی علیه عضو سابق مجلس خبرگان/ آیت الله ربانی املشی از اولین قربانیان ترور بیولوژیک-گروه سیاسی: آیت الله ربانی املشی از مبارزان برجسته انقلابی و از اعضای دوره نخست مجلس خبرگان رهبری، از نخستین افرادی بود که از طریق ترور بیولوژیک توسط باند مهدی هاشمی به لقاءالله پیوست.

آیت الله ربانی املشی، پس از عمری تلاش، مجاهدت، مبارزه و کوشش برای پيروزی و سربلندی اسلام و حکومت اسلامی، در ۱۷ تير ۱۳۶۴ در ۵۱ سالگی در اثر بيماری سرطان به لقاءالله پيوست.

سید مهدی هاشمی معدوم در بخشی از اعترافات خود، توطئه علیه آن مجاهد نستوه و یار و یاور امام را چنین تشریح می ‏کند:

« در رابطه با قتل مرحوم ربانی قضیه بدین ترتیب بود که بعد از قضیه مجلس خبرگان و آمدن آقای ربانی املشی خدمت منتظری در رابطه با جریانات آینده رهبری، چند ماه بعد از خبرگان - که دقیقا یادم نیست چه زمانی بود - روزی با آقای... در تهران در منزل قبلی ایشان گویا اختیاریه بود صحبت کردیم که چگونه یک ضربه به ایشان بزنیم. گفت: ما وسایل و امکانات سمی و داروهای مسموم کننده و سرطان زا در اختیار داریم که می‏توان به صورت نامرئی فرد را مسموم کنیم که در اثر این مسمومیت به سرطان کشنده مبتلا خواهد شد. پس از بحث و بررسی این شیوه به نظرمان مطلوب افتاد برای اجرای قضیه، او گفت: یکی از افراد ما - که شک دارم منظورش فلانی یا فلانی بود - به تازگی با آقای... ارتباط یافته بودند، البته رفاقت قبلی داشتند. وی از نظر کار با نهضت ‏ها به تازگی در اختیار آقای... قرار گرفته بودند، می‏ گفت: می‏ توانند با آقای ربانی در تماس و ارتباط قرار گیرند. من دقیقا سؤال نکردم شیوه ارتباطی آنان چگونه است ولی آقای... با ضرس قاطع مدعی بود که رابطه گرفتن برای او آسان است. در مورد شیوه عمل مدعی بود پس از ۱۵یا ۲۰روز پس از استعمال و استشمام مواد مزبور طرف تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. مدتی بعد که به قم آمده بود، گفت: « عمل انجام گرفته است.

ما تا مدتی در انتظار تأثیرات آن بودیم ولی خبری نشد. تا اینکه نمی‏دانم چه سالی بود که اعلام شد یعنی دوستان خبر دادند که ایشان مبتلا به سرطان شده و به خارج از کشور اعزام شده است. احتمال قوی دادیم که تأثیر همان حرکت باشد...

مواد مزبور را در رابطه با نفوذ در ضد انقلاب تهیه کرده بود و در منزل خود نگهداری می‏ کرد. من از نام و نوع مواد و از نظر علمی و فنی چیزی نمی‏ دانم ولی خاصیتی که برای آنها می‏ گفت این بود که مواد شیمیایی و سمی است و تا مدتی بعد اثرش ظاهر می ‏شود...»

لازم به ذکر است که پسر آقای منتظری داماد آیت الله ربانی می باشد.



محمد
|
-
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
0
مردم با محصولات کشاورزی که حاوی انواع سموم هستند از بین میروند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *