رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

احضار مدیر شبکه سه، کارگردان و تهیه کننده "5 کیلومتر تا بهشت" به دادسرای امور جنایی

12:51 - 20 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۸۰۴۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
در پی خودکشی پسر 12 ساله ای به تقلید از سریال 5 کیلومتر تا بهشت، پس از پنج سال مدیر شبکه سه،کارگردان و تهیه کننده فیلم به دادسرا احضار شدند.
احضار مدیر شبکه سه، کارگردان و تهیه کننده
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، رسیدگی به این پرونده شهریور ماه سال 90 با خودکشی پسر 10 ساله ای در شرق تهران و مرگ او پس از یک هفته در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت. بررسی های اولیه نشان می داد محمد مهدی با استفاده از روسری و میله بارفیکس خود را حلق آویز کرده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد کودک 12 ساله به تقلید از بازیگر نقش امیر حسین سریال "پنج کیلومتر تا بهشت" که تبدیل به روح می شد،برای اینکه تبدیل به روح شود تا بداند پدر و مادرش در مورد او چه می گویند در غیاب آنها هنگام بازی با برادر6 ساله اش خود را حلق آویز کرده است.

در ادامه با شکایت خانواده محمد مهدی تحقیقات در اینباره آغاز شد اما مسئولان فیلم از اتهامات تبرئه شدند.

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری، قضات دادگاه 2 کیفری تهران با نقص قرار منع تعقیب کارگردان و تهیه کننده فیلم، بار دیگر پرونده را به دادسرای امور جنایی بازگرداندند.

صبح امروز با اعلام نتیجه کارشناس رسمی پرونده مبنی بر اینکه عوامل فیلم و شبکه با توجه به داستان فیلم، باید برای افراد زیر 16 سال محدودیت سنی تعیین می کردند اما این کار را نکردند، آنها را در مرگ محمد مهدی 20 درصد مقصر شناخت.

با اعلام نظر کارشناس مرادی بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران پور محمدی رئیس شبکه سوم سیما،علیرضا افخمی کارگردان و تهیه کننده این سریال را به خاطر "تسبیب" برای توضیح به دادسرا احضار کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *