رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کالبد شکافی نشدن کیا رستمی نقطه ابهام پرونده/ فرانسه مدارک پزشکی را نمی دهد

12:10 - 18 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۷۱۸۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: فرانسه تاکنون به دو درخواست ایران برای دریافت پزشکی مرحوم کیارستمی پاسخی نداده است.
کالبد شکافی نشدن کیا رستمی نقطه ابهام پرونده/ فرانسه مدارک پزشکی را نمی دهدبه گزارش گروه جامعه ،علیرضا زالی روز دوشنبه در نشست خبری در مورد پرونده مرحوم کیا رستمی، گفت: پس از اینکه تصمیم بر رسیدگی به پرونده پزشکی ایشان در کمیسیون ویژه گرفته شد،کمیته های مختلفی مشغول بررسی مدارک پزشکی در دوران بستری در دو بیمارستان کشور شدند.

وی ادامه داد: این پرونده در مسیر رسیدگی است که به زودی نتایج ان مشخص و اعلام می شود.

رئیس نظام پزشکی با بیان اینکه پیشنهاد بررسی نظرات پزشکان فرانسوی را داده ایم،افزود: پس از اینکه درخواست کردیم تا پرونده بالینی او برای تکمیل بررسی ها به ایران ارسال شود، با وجود دو درخواست رسمی هنوز این اتفاق نیافتاده است.

به گفته زالی، پرونده پزشکی کیا رستمی در فرانسه برای رسیدگی کامل به موضوع بسیار با اهمیت است و باید در اختیار کمیسیون قرار گیرد.

وی از بررسی موضوع دریافت مدارک پزشکی از طریق سفارتخانه ایران در فرانسه خبر داد و تاکید کرد: وزارت بهداشت ازنظام پزشکی درخواست بررسی پرونده مرحوم کیا رستمی را کرد. به دلیل اینکه این موضوع جنبه دولتی پیدا کزرده است از سفیر کشورمان در فرانسه درخواست کردیم موضوع را به مقامات پزشکی فرانسه اطلاع دهد تا مدارک در اختیار ما قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی، تصریح کرد: کالبد شکافی نشدن مرحوم کیا رستمی در فرانسه باعث شد تا پرونده مرگ او و علت مرگش دچار ابهام شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *