اوباما: بازرسی از مراکز هسته‎ای ایران ادامه می‎یابد/ماجرای پرداخت پول نقد به ایران جنجال سازی است

1:24 - 15 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۵۷۹۷
رئیس جمهور آمریکا در سخنانی با اشاره به اینکه بازرسی از مراکز هسته‎ای ایران ادامه می ‎یابد گفت که انتقال پول به ایران به دلیل عدم مراوده بانکی میان واشنگتن و تهران صورت گرفت.
سخنرانی اوباما آغاز شدبه گزارش گروه بین الملل ،باراک اوباما با حضور در وزارت دفاع آمریکا طی سخنانی با اشاره به اینکه واشنگتن در حال ریشه کن کردن اندیشه های افراطی است گفت: شکست داعش در شهرهای رقه و موصل اعتبار این گروه را از بین می برد.

وی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش در منطقه به دنبال نشان دادن جنایات داعش هستند اظهار داشت: داعش در ماه رمضان دست به اقدامات تروریستی زد.

رئیس جمهور آمریکا ضمن ابراز رضابت از روند فعالیت نظامی علیه داعش در دو کشور عراق و سوریه گفت: داعش همچنان عملیات خود را از عراق به دیگر کشورهای جهان انتقال می دهد.

اوباما همچنین اعلام کرد که آمریکا توانسته است که "عمر خلیفه"، یکی از اعضای مهم القاعده را به قتل برساند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توافق هسته ای با ایران منجر شد که ذخایر اورانیوم از این کشور خارج شوند و ظرفیت ساخت سلاح هسته ای از بین برود اظهار داشت: بازرسی از مراکز هسته ای ایران ادامه می یابد.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه اسرائیل نیز اهمیت توافق هسته ای را درک کرده است تصریح کرد: اسرائیل به اینکه ایران به مفاد توافق پایبند بوده است اذعان دارد.

وی تاکید کرد که ایران توافق هسته ای را اجرا کرده است.

باراک اوباما همچنین با اشاره به اینکه ماجرای پرداخت میلیون ها دلار پول نقد به ایران جنجال سازی است گفت: این ماجرا باج آمریکا به ایران نبود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *