گذری بر سوانح و حوادث بوئینگ 777+عکس

11:33 - 14 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۵۵۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
یکی از هواپیماهای تولید شده توسط بوئینگ، که این شرکت برای معرفی آن به شرکت‌های هواپیمایی هزینه‌های بسیاری را متحمل شده، هواپیمای 777 است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بوئینگ 777 در ژوئن 1994 اولین پرواز خود را انجام داد و یکسال بعد، رسما وارد ناوگان شرکت‌های هواپیمایی مسافربری دنیا شد. 
 
این هواپیما که در دسته بندی هواپیماهای پهن پیکر قرار می‌گیرد، توانایی حمل 300 تا 500 مسافر را بسته به چیدمان صندلی و مدل‌های متفاوت آن دارد و با دو موتور قدرتمند توربوفن پرواز می‌کند.
 

حوادث هواپیمایی

 
اما این هواپیما، علیرغم وجود سامانه‌های بسیاری که برای جلوگیری از حوادث در آن نصب شده، تاکنون چندین حادثه و سانحه را پشت سر گذاشته که در آن 540 نفر جان خود را از دست داده اند.
 
 
حوادث هواپیمایی

، پس از سانحه بوئینگ 777 هواپیمایی امارات ، سوانح و حوادث این هواپیما را گردآوری کرده است :
 
**پرواز پکن به لندن
 
اولین سانحه این هواپیما که منجر به از دست رفتن هواپیما شد در هفدهم ژانویه 2008 رخ داد. هواپیمای بوئینگ 777 هواپیمایی بریتیش ایرویز، با موتورهای ساخت رولزوریس (ترنت 895) که از پکن به سمت لندن در حال پرواز بود، در 300 متری باند فرودگاه هیثرو لندن دچار سانحه شد.
در این سانحه که علت آن وجود کریستال‌های یخ در مبدل حرارتی سوخت موتور هواپیما عنوان شد، 47 نفر زخمی شدند و هواپیمای سانحه دیده نیز از رده خارج شد.
 

حوادث هواپیمایی
 
**فرودگاه قاهره
 
 
سانحه بعدی برای بوئینگ 777 در 29 جولای 2011 در فرودگاه قاهره رخ داد.در این سانحه ، عرشه پروازی بوئینگ 777 هواپیمایی مصر به علت اشکال الکتریکی دچار حریق شد و 7 نفر طی آن مصدوم شدند و هواپیما نیز از رده خارج شد.
 
حوادث هواپیمایی


**فرودگاه سانفرانسیسکو
 
سومین سانحه بوئینگ 777 در ششم جولای 2013 اتفاق افتاد.در این سانحه بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی آسیانا هنگام فرود در فرودگاه سانفرانسیسکو دچار حادثه شد.در این سانحه 3 نفر کشته و 187 نفر زخمی شدند.
 

حوادث هواپیمایی
 

**پرواز کوآلالامپور به پکن
 
 
سانحه بعدی برای بوئینگ 777 در هشتم مارس 2014 برای هواپیمایی مالزی اتفاق افتاد.پرواز شماره MH370 هواپیمایی مالزی که با یک فروند بوئینگ 777 از کوآلالامپور به سمت پکن در پرواز بود ، ناگهان از صفحه رادار محو شد و پس ماه ها جستجو برای یافتن اثری از آن ، اعلام شد که این هواپیما سقوط کرده و تمام 239 سرنشین آن جانباخته اند.
 

حوادث هواپیمایی


**پرواز آمستردام به کوآلالامپور
 
سانحه مرگبار بعدی بوئینگ 777 نیز برای هواپیمایی مالزی رخ داد.در این سانحه که در هفدهم جولای 2014 اتفاق افتاد ، هواپیمای بوئینگ 777 هواپیمایی مالزی که از آمستردام به سمت کوآلالامپور در پرواز بود در شرق اوکراین سقوط کرد و طی این سانحه 298 سرنشین آن کشته شدند.علت سقوط این هواپیما ، شلیک موشک زمین به هوا به آن اعلام شد.

 
حوادث هواپیمایی 


**فرودگاه لاس وگاس

 
 
در هشتم سپتامبر 2015 بوئینگ 777 شرکت بریتیش ایرویز لحظاتی پیش از برخاستن از زمین در فرودگاه لاس وگاس دچار آتش سوزی در موتور شد.در این حادثه به کسی آسیبی نرسید و علت حادثه نیز نقص فنی اعلام شد.
 

حوادث هواپیمایی


**فرودگاه توکیو
 
 
حادثه بعدی در بیست و هفتم می 2016 برای بوئینگ 777 هواپیمایی کره رخ داد.موتور این هواپیما لحظاتی پیش از برخاستن از فرودگاه توکیو دچار آتش سوزی شد.در این سانحه به کسی آسیبی نرسید.


حوادث هواپیمایی 


**پرواز سنگاپور به میلان
 
در بیست و هفتم ژوئن 2016 ، یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 هواپیمایی سنگاپور ، زمانی که در پرواز به سمت میلان بود ، دچار نقص فنی در موتور شد.خدمه پرواز تصمیم به بازگشت به فرودگاه مبدا در سنگاپور را گرفتند که در حین فرود اضطراری موتور هواپیما دچار حریق شد.در این حادثه به کسی آسیبی نرسید.
 
حوادث هواپیمایی

**سانحه امارات در دبی
 
آخرین سانحه برای بوئینگ 777 هواپیمایی امارات در دبی رخ داد. در این سانحه که در سوم آگوست 2016 رخ داد ، هواپیمای بوئینگ 777 هواپیمایی امارات دچار حریق شد و از بین رفت.
بر اساس اطلاعات دریافتی ، 14 مسافر این هواپیما مصدوم شدند و یک آتش نشان نیز که برای اطفاء حریق در حال خدمت بود ، جان خود را از دست داد.  
 
 
 حوادث هواپیمایی





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *