رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سوداگران ساخت و ساز به جان خانه های میراثی افتاده اند/ عدم صدور پروانه از سوی شهرداری برای خانه های تاریخی

10:02 - 12 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۷۳۱
رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسئولان شهرداری برای ارائه پروانه ساخت و ساز به ساختمانهای میراثی باید اهتمام بیشتری داشته باشند.
سوداگران ساخت و ساز به جان خانه های میراثی افتاده اند/ عدم صدور پروانه از سوی شهرداری برای خانه های تاریخی

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، احمد حکیمی پور در دویست و هشتادویکمین جلسه شورای شهر تهران گفت: بر اساس قانون شهردار تهران اگر بخواهد به مرخصی برود باید از رئیس شورامرخصی بگیرد.

وی افزود: قالیباف در شرایطی که بخواهد به ماموریت کاری رود نیز باید این موضوع را با کمیته ویژه شورا که دو تن از اعضا از جمله هادی ساعی و ولی الله شجاع پوریان که در آن شرکت دارند مطرح کرده و شورا باید در جریان سفرهای شهردار قرار گیرد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سوداگران ساخت و ساز، خانه های میراثی را نشانه گرفته اند، اظهار کرد: اکنون شاهد هستیم که خانه های میراثی پایتخت یکی پس از دیگری تخریب شده و سوداگران ساخت و ساز،خانه های میراثی را هدف قرار داده اند.

حکیمی پور در خصوص وضعیت برخی از خانه های تاریخی در شهر تهران اظهار کرد: خانه تاریخی علاالدوله دردست ستاد اجرایی فرمان امام بود وزمانی که قرار بود این خانه تخریب شود به وضعیت آن رسیدگی شد اما خانه تاریخی توران در موعد مقرر مورد رسیدگی قرار نگرفت واکنون شاهد تخریب بخش قابل توجهی از این ساختمان هستیم.

وی خواستار بررسی وضعیت خانه های تاریخی پایتخت از سوی شهرداری تهران شد و اذعان کرد: نماینده شهرداری زمانی که برای ارائه پروانه در یک خانه حاضر می شوند باید وضعیت خانه را بررسی کرده و اگر آن مکان به لحاظ تاریخی ارزشمند بود مجوز لازم برای ساخت و ساز را صادر نکنند.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت نامناسب برخی خانه های تاریخی از جمله خانه ضرابی، تصریح کرد: خانه ضرابی، خانه باغ رهنما و همچنین چندین خانه دیگر درپایتخت موجود بوده که حریم آنها رعایت نشده و اکنون این خانه ها وضعیت چندان مناسبی ندارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *