برگزاری آزمون دوره های کاردانی به کارشناسی در 22 مرداد/ ۲۳۶ هزار و ۷۵۱ نفر پذیرفته می شوند

13:22 - 10 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۹۲۶
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون دوره های کاردانی به کارشناسی سال 95 روز جمعه 22 مرداد برگزار خواهد شد.

حسین توکلی رد گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: برای شرکت در آزمون دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، تعداد ۱۰۲ هزار و ۸۱۸ داوطلب ثبت نام کرده اند.

وی افزود: از این تعداد ۴۱ هزار و ۵۳۸ نفر زن و ۶۱ هزار و ۲۸۰ نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور با اشاره به شرکت متقاضیان در رشته های با آزمون و بدون آزمون اظهارکرد: تعداد ۱۳ هزار و ۲۳۷ داوطلب جهت شرکت در رشته های بدون آزمون و تعداد ۸۹ هزار و ۵۸۱ نفر نیز در رشته های با آزمون اعلام آمادگی کرده اند.

توکلی در خصوص زمان برگزاری آزمون دوره های کاردانی به کارشناسی سال 95 تصریح کرد: کارت شرکت در آزمون منحصرا برای متقاضیان شرکت در رشته های با آزمون از روز سه شنبه ۱۹ مرداد ماه ۹۵ به روی سایت سازمان سنجش کشور قرار می گیرد.

وی در رابطه با زمان برگزاری آزمون دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اذعان کرد: آزمون دوره های کاردانی به کارشناسی برای رشته های با آزمون در صبح روز جمعه ۲۲ مرداد در ۷۳ شهرستان برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور در پاسخ به این پرسش که ظرفیت پذیرش در دوره کاردانی به کارشناسی سال 95 به چه تعداد است؟، گفت: ۲۳۶ هزار و ۷۵۱ نفر در این دوره ها پذیرفته می شوند که از این میزان تعداد ۶۷ هزار و ۵۱۵ نفر در رشته های بدون آزمون و تعداد ۱۶۹ هزار و ۲۳۶ نفر در رشته های با آزمون پذیرفته می شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *