رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ارائه مجوز راه اندازی داروخانه های گیاهی به داروسازها/ آغاز اقدامات برای فرهنگ سازی مصرف داروهای گیاهی

10:03 - 09 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۴۸۲
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی سنتی سازمان غذا و دارو گفت: مجوز راه اندازی داروخانه های گیاهی تنها به داروسازها ارائه می شود و حتما داروساز و مسئول فنی داروخانه باید یک نفر باشد.
امیرحسین جمشیدی در گفت و گو با خبرنگار جامعه گفت: با راه اندازی داروخانه های گیاهی، از فروش دارو در برخی عطاری ها جلوگیری شده و مردم می توانند به راحتی داروهای گیاهی را خریداری کنند.

وی افزود: مقرر شده پس از ارائه مجوز، حتما داروساز در داروخانه حضور داشته باشد و این طور نباشد که فردی که مجوز دریافت می کند، مجوز خود را اجاره دهد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی سنتی سازمان غذا و دارو با اشاره به مخالفت های صورت گرفته با طرح راه اندازی داروخانه های گیاهی در کشور اظهاکرد: تمام طرح هایی که در ابتدا ارائه می شوند مخالفانی نیز دارند اما ما نمی توانیم به این دلیل که مخالفت هایی وجود دارد طرح ها را نادیده بگیریم.

جمشیدی ادامه داد: در مرحله اول مردم و سلامت آن ها برای وزارتخانه بهداشت و سازمان غذا و دارو اهمیت دارد و تلاش می کنیم با ارائه طرح های جدید تا حدودی از مشکلات مردم بکاهیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر داروهای طبیعی در داروخانه ها عرضه شده اما همین داروها در مراکز غیرمجاز نیز عرضه می شوند و این طرح تا حد زیادی جلوی تخلفات را می گیرد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی سنتی سازمان غذا و دارو با اشاره به آغاز اقدامات به منظور فرهنگ سازی مصرف داروهای گیاهی در کشور تصریح کرد: تاسیس داروخانه های گیاهی می تواند نقش تاثیرگذاری در فرهنگ سازی استفاده از داروهای سنتی و طبیعی داشته باشد و با این کار مردم به مصرف داروهای گیاهی تشویق می شوند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *