دستگاه مکانیزه حفار از میدان صنعت به سمت میدان کتاب حرکت کرد

21:20 - 04 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۱۸۷۸
مجری خط 7 مترو تهران با اشاره به اتمام فاز نخست تونل سازی خط 7 مترو گفت: روز گذشته حفاری مکانیزه «تی.بی.ام» از میدان صنعت به سمت میدان کتاب آغاز شد.

به گزارش گروه جامعه ، مهدی امینی گفت: دستگاه حفار تمام مکانیزه در خط 7 مترو پس از طی 11 ماه از نواب به میدان صنعت رسیده و اکنون حفاری تمام مقطع تونل از میدان صنعت به سمت میدان کتاب آغاز شد .

مجری پروژه خط 7 مترو تهران با بیان اینکه این خط از زیر تمام خطوط مترو پایتخت و با میانگین عمق ایستگاه 30 تا 40 کیلومتر خواهد گذشت، گفت: در برخی ایستگاه ها به عمق 52 متر نیز رسیده ایم این در حالیست که در ایستگاه هایی هم عمق 14 متر را خواهیم داشت .

امینی گفت: خط 7 دارای 27 کیلومتر تونل اصلی و 22 ایستگاه است که از شهرک امیرالمؤمنین(ع) -قصر فیروزه- و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی به میدان بوستان- کتاب- در سعادت آباد می‌رسد .

مجری خط 7 مترو تهران با اشاره به اینکه خط 7 مترو تهران به روش مکانیزه به وسیله 2 دستگاه TBM حفر می‌شود، تصریح کرد: قطعه جنوبی تونل به طول 14 کیلومتر و قطعه شرقی- غربی تونل به طول 13 کیلومتر است.

امینی با اشاره به نحوه حفاری تونل‌های این مسیر گفت: دستگاه‌های TBM یکی از جنوب به شمال تهران از خیابان نواب وارد خط شده و به سمت میدان صنعت حفاری کرده است و دستگاه دیگر از نواب به سمت شرق در حال پیشروی است و به سمت افسریه در حال حفاری است .

وی افزود: دستگاه تی بی ام پس از حفاری 10 کیلومتر در بازه زمانی 11 ماه از نواب تا میدان صنعت اکنون به سمت میدان کتاب حرکت کرده است که پس از حفاری بالغ بر 2.5 کیلومتر دیگر عملیات حفاری در مسیر شمالی این خط هم به اتمام می رسد .

مجری پروژه خط 7 مترو تهران با اشاره به اینکه دستگاه دوم TBM اکنون در محدوده افسریه است، گفت: طی 13 ماه عملیات حفاری در این مسیر ادامه داشته است .



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *