تاکید استانداران مازندران و آستاراخان روسیه بر گره گشایی مراودات تجاری

22:30 - 04 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۱۶۰۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
استانداران مازندران و آستاراخان روسیه عزم جدی خود را بر حل مشکلات فرا روی تاجران برای گسترش مراودات تجاری و رونق اقتصادی دو کشور ایران و روسیه تاکید و اعلام کردند.
تاکید استانداران مازندران و آستاراخان روسیه بر گره گشایی مراودات تجاریبه گزارش گروه سیاسی ، ربیع فلاح و ' الکساندر ژیکلین ' در نشست پایانی سفر دو روزه هیات 37 نفره آستاراخان با تجار مازندران در بابلسر وعده دادند تا مشکلات بر جای مانده از سال 93 مبنی بر بالا بودن تعرفه گمرکی کالاهای ایرانی ، نرخ حمل و نقل کالا و مشکلات بانکی را حل کنند.

استاندار آستاراخان روسیه صبح شنبه در راس یک هیات تجاری و رسانه ای برای گسترش روابط دو جانبه وارد مازندران شد.

نشست اول این هیات با تجار مازندرانی در بدو ورود در هتل میزبان بابلسر برگزار شد و محل برگزاری نشست دوم هم عصر روز یکشنبه در همان مکان بود.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی مازندران در پایان این نشست به خبرنگار ایرنا گفت که عمده مباحث مطرح شده در نشست دوم تاکید تجار بر رفع موانع و مشکلات پیش رو بود که دو استاندار اعلام کردند که با عزم جدی مشکلات را حل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه استاندار آستراخان روسیه به همراه هیات تجاری پس از حضور میدانی به قابلیت های صادراتی محصولات کشاورزی ، صنعتی و صنعت گردشگری استان مازندران واقف شدند ، افزود : گسترش و توسعه امکانات گمرگی و دریایی و یکسان سازی تعرفه های گمرگی در آستاراخان حداکثر تا سه ماه آینده از وعده های جدی الکساندر ژیکلین در نشست پایانی بود.

مهاجر گفت : حل مشکلات بازگشت ارز حاصل از فروش محصولات صادراتی تجار مازندران از روسیه به ایران از دیگر وعده های جدی استانداران مازندران و آستاراخان روسیه بوده است. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *