گزارش میزان از درخواست عجیب یک آرژانتینی/ محافل صهیونیستی کماکان درباره "آمیا" به پرونده سازی مشغولند

10:19 - 31 تير 1395
کد خبر: ۲۰۰۱۸۷
دسته بندی: سیاست
در سال 1390، در شرایطی که 17 سال از وقوع حادثه آمیا می‌گذشت، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای، آمادگی کامل خود را برای همکاری و گفت‌و‌گو سازنده با آرژانتین برای پیگیری علل و عاملان این حادثه اعلام کرد.
گزارش میزان از یک درخواست قضائی عجیب/ محافل صهیونیستی کماکان درباره گروه سیاسی : دیروز خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه یک قاضی آرژانتینی به نام "رودالفو کانیکوبا"  از مسئولان دو کشور مالزی و سنگاپور خواسته است تا علی اکبر ولایتی مقام عالی رتبه ایرانی را که مهمان این دو کشور است، به آرژانتین تحویل دهد.
این مقام قضائی آرژانتینی علت این درخواست عجیب را مرتبط با حادثه آمیا دانسته است؛ حادثه ای که طی آن در سال 1994(1373) یک مقر یهودی در بوینس آیرس، با بمب منفجر شد و 85 نفر کشته شدند.

دولت وقت آرژانتین با فشار محافل صهیونیستی از ابتدا وقوع این حادثه، انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان نشانه گرفت؛ این در حالی بود که مقامات کشورمان بارها هر گونه دخالت در این حادثه را انکار کردند، اما صهیونست‌ها بدون سند و ادله، صرفا اتهاماتی بی اساس را متوجه کشورمان می‌کردند.

بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

در سال 1390، در شرایطی که 17 سال از وقوع  حادثه آمیا می‌گذشت، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای، آمادگی کامل خود را برای همکاری و گفت‌و‌گو سازنده با آرژانتین برای پیگیری علل و عاملان این حادثه اعلام کرد.

در بیانیه وزارت امورخارجه ایران تصریح شده بود: "مقام های قضایی در آرژانتین با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سوی بعضی از اتباع جمهوری اسلامی ایران، تحقیقات قضایی را منحرف و موجب فرار مرتکبان واقعی این جنایت از چنگال عدالت شدند".

توافق تهران و بوینس آیرس برای محاکمه آمران و مباشران واقعی حادثه آمیا

پس از صدور این بیانیه از جانب وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در شرایطی که هر دو دولت ایران و آرژانتین تصریح داشتند که هویت مرتکبان و عاملان واقعی حادثه آمیا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، توافقنامه ای میان تهران و بوینس‌آیرس منعقد شد، تا با همکاری دو دولت آمران و مباشران این حادثه شناسایی به محکمه سپرده شوند.

صهیونیست‌ها به تطمیع و ارعاب دادستان آرژانتینی روی آوردند

پس از این توافق، محافل مخفی صهیونیستی که از آشکار شدن علت واقعی حادثه آمیا در هراس بودند، دادستان این پرونده را که فردی به نام  "آلبرتو نیسمان" بود با تطمیع و ارعاب به میدان آوردند؛ نیسمان که از وابستگان محافل صهیونیستی بود، دولت آرژانتین و "کریستینا فرناندز" رئیس جمهور وقت این کشور را به سبب انعقاد توافقی با ایران که هویت واقعی عاملان حادثه آمیا را مکشوف می کرد، مورد انتقاد قرار داد.

رازهای مرگ دادستان تطمیع شده


اما پس از آنکه افکار عمومی و رسانه‌ها به ساختگی بودن اسناد و دلایل دادستان تطمیع شده پرونده آمیا  پی بردند و تیر محافل صهیونیستی به سنگ خورد، آن‌ها مقدمات مرگ او را (خودکشی یا قتل) فراهم آوردند تا از این طریق رازهای این پرونده را همچنان سربسته نگه دارند و بتوانند کماکان اتهامات واهی خود را متوجه جمهوری اسلامی ایران کنند.

وعده رئیس‌جمهور جدید آرژانتین به صهیونیست‌ها


در سال 2015 میلادی"مائوريسيو ماكری" از اعضای احزاب دست راستی آرژانتین با کمک صهیونیست‌ها به ریاست جمهوری این کشور رسید و در نخستین کنفرانس مطبوعاتی‌اش اعلام کرد،يادداشت تفاهم سال 2013 بين ايران و آرژانتين برای شفات سازی حادثه آميا را لغو خواهد كرد.

به نظر می‌رسد، در خواست اخیر قاضی آرژانتینی از دو کشور مالزی و سنگاپور مبنی بر تحویل دادن علی اکبر ولایتی مقام عالی رتبه کشورمان که در زمان حادثه آمیا مسئولیت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی را برعهده داشت، در راستای هکان پروژه اعمال فشار محافل صهیونیستی به جمهوری اسلامی و نیروهای مقاومت باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *