435 تن انواع مواد مخدر در "افغانستان" کشف و ضبط شد

17:55 - 27 تير 1395
کد خبر: ۱۹۸۵۴۲
معاون مبارزه با موادمخدر وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر این کشور در 16 ماه گذشته 435 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
435 تن انواع مواد مخدر در به گزارش سرویس بین الملل  ژنرال بازمحمد احمدی روز یکشنبه در روز همبستگی و بسیج ملی مبارزه با مواد مخدر در کابل گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر در 16 ماه گذشته 3 هزار و 527 عملیات انجام داده که طی آن 3 هزار و 672 قاچاقچی مواد مخدر کشته، زخمی و یا بازداشت شده اند.

احمدی افزود: در این مدت علاوه بر کشف و ضبط 435 تن مواد مخدر ؛ 20 کارخانه تولید هروئین در مناطق ناامن کشور تخریب شده است.

به گفته معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان 23 مامور پلیس و 19 سرباز ارتش نیز در رابطه با قاچاق مواد مخدر دستگیر و به دادگاه ویژه مبارزه با مواد مخدر معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه طی 16 ماه گذشته 10 قاچاقچی بزرگ مواد مخدر که در لیست سیاه دولت افغانستان و جامعه بین المللی قرار داشتند دستگیر شده اند ؛ افزود: 6 شهروند ایرانی، 2 قزاقستانی و 2 شهروند پاکستانی نیز در رابطه با قاچاق مواد مخدر دستگیر و محاکمه شده اند.

براساس گزارش ها ؛ با وجود کاهش کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان ؛ سال گذشته 3 هزار و 300 تن انواع مواد مخدر در این کشور تولید شده است که هنوز هم افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان محسوب می شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *