پاکسازی «دولت موازی» در نیروهای مسلح ترکیه/ دفتر کودتا بسته شد

18:41 - 26 تير 1395
کد خبر: ۱۹۸۲۹۰
جانشین موقت رئیس ستاد کل ارتش ترکیه: نیروهای مسلح ترکیه همچنانکه لازمه یک دولت دموکراتیک و مبتنی بر حقوق می باشد، نهادی در خدمت به دولت و ملت خواهد بود.
به گزارش گروه بین الملل به نقل از تی.آر.تی ترکیه؛ ارتشبد «امیت دندار» طی سخنانی اظهار داشت: اقدام کودتا را با اتخاذ تدابیری از سوی نیروهای امنیتی و دادستانی کشور به سرعت مهار کردیم. ملت و دولت یک اتحاد تاریخی به نمایش گذاشتند و این اقدام را شکست دادند.

این مقام بلندپایه ارتش ترکیه تصریح کرد: متاسفانه در این ماجرا کشورمان شاهد جنایت گروهی شد که مجلس و ارگان های دولتی را بمباران و به سوی شهروندانمان تیراندازی کرد. این افراد سلاح‌هایی را که برای حفاظت و دفاع از میهن به آنها داده شده، به سوی مردم نشانه گرفتند؛ بنابراین ملت این افراد را فراموش نخواهد کرد.

جانشین موقت رئیس ستاد کل ارتش ترکیه تاکید کرد: از تمامی کسانی که از دولت حمایت کردند، تشکر می کنم. ملت به هیچ عنوان نگران نباشد و این را بداند که کشورمان دفتر کودتا و سرکشی های نظامی را برای همیشه بسته است.

امیت دندار با اعلام اینکه ژنرال «حلوصی آکار» رئیس ستاد کل ارتش ترکیه بر سر کار خود بازگشته است، گفت: در رابطه با سایر فرماندهان، هم اکنون نمی توانم اطلاعات دقیق تری ارائه کنم.

دندار با تاکید بر اینکه تمام منسوبان ساختار «دولت موازی» از بنیه نیروهای مسلح پاکسازی شده اند، گفت: خائنان به ملت و دولت بطور قطع به مجازات عمل خود خواهند رسید؛ نیروهای مسلح ترکیه همچنانکه لازمه یک دولت دموکراتیک و مبتنی بر حقوق است، نهادی در خدمت به دولت و ملت خواهد بود.

جانشین موقت رئیس ستاد کل ارتش در پایان تصریح کرد: از تمامی احزاب و رسانه های گروهی که از دموکراسی و اراده ملی دفاع کردند، بسیار سپاسگزارم.   



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *