شاهزادگان سعودی در پس حوادث 11 سپتامبر/اسنادی که حامیان تروریسم را رسوا کرد

12:21 - 26 تير 1395
کد خبر: ۱۹۸۰۴۰
اسناد 28 صفحه‌ای درباره حادثه 11 سپتامبر توسط کنگره آمریکا منتشر شد، این اسناد نشان می‌دهند که عربستان به صورت مستقیم از هواپیماربایان حمایت مالی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ، روزنامه نیویورک پست در مطلبی نوشت، اسناد 28 صفحه‌ای در ساعات پایانی روز جمعه منتشر شدند. مطابق با این اسناد، که از سوی کنگره آمریکا منتشر شده است، اسامه بثنان حامی مالی دو هواپیماربا در شهر سن دیگو، در جنوب کالیفرنیا در تاریخ 14 می  1998به همراه همسر خود مستقیماً از بندر بن سلطان سفیر پیشین عربستان در آمریکا، مبلغ 15 هزار دلار پول دریافت کرده است.


...


براساس اسناد 28 صفحه‌ای منتشر شده، شماره تلفنی از شهر آسپن در ایالت کلرادو، محل سکونت بندر بن سلطان، در دفترچه تلفن ابوزبیده، یکی از عوامل اصلی القاعده در زمان حمله به برج‌های دوقلو نیز پیدا شده است.


...



این سند نشان می‌دهد ابوزبیده سال 2002 در پاکستان شناسایی و دستگیر شده است، این امر نشانگر هماهنگی فرد یادشده با بندر بن سلطان، سفیر پیشین عربستان در آمریکا دارد.


در همین حال سنای آمریکا نیز ماه گذشته برغم تهدید وتو از سوی کاخ سفید با تصویب لایحه‌ای به خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی اجازه داد تا علیه دولت عربستان سعودی اقامه دعوی کنند.



...


انتشار اسناد محرمانه 28 صفحه‌ای واکنش های شدیدی از سوی سران ریاض را در بر داشته است، تا جایی که تهدید کرده‌اند در صورت چنین اقدامی با بیرون کشیدن همه دارایی‌های خود از بازارهای آمریکای به اقتصاد این کشور لطمه خواهند زد.


...


پس از مشخص شدن نقش بدیهی آمریکا در جنایات یازدهم سپتامبر، در چند منطقه از آمریکا از جمله هیوستون در مقابل کنسولگری عربستان سعودی تجمع اعتراضی به راه انداخته‌اند.



شهروند
|
-
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
حوادث 11 سپتامبر درآمریکا توسط وهابیون سعودی صورت گرفت آما چرا سیاستمداران آمریکایی سکوت کردند باعث تعجب است تمام مدارک و قرائن مستند مبنی بر حمایت ال سعود ازاین وقایع نزد آمریکائیها موجود است. اما اکنون حتی ازآن دم نمیزنند!
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *