گزارش کمیسیون اقتصادی به مجلس در خصوص تعهدات ایران به کارگروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی

19:20 - 24 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۴۲۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می شود گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی در خصوص تعهدات ایران به کارگروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی (FATF) تا دوهفته آینده به صحن علنی مجلس ارائه شود.
گزارش کمیسیون اقتصادی به مجلس در خصوص تعهدات ایران به کارگروه اقدام مالی مبارزه با پولشوییبه گزارش گروه سیاسی ،محمدرضا پورابراهیمی داورانی در خصوص نشست روز چهارشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس دعوت کمیسیون اقتصادی مجلس، مقرر شده بود با حضور رئیس کل بانک مرکزی درخصوص بحث حضور جمهوری اسلامی ایران در کارگروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی (FATF)گزارشاتی ارائه شود که با هماهنگی انجام شده معاونان بانک مرکزی و وزیر اقتصاد در نشست حضور یافتند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: البته ابهاماتی در خصوص تعهدات ایران به کارگروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی (FATF) مطرح است که در جلسه امروز مباحث تخصصی در این رابطه بررسی شد.
پور ابراهیمی داورانی افزود: گزارشی که در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شد مبتنی بر این نکته است وزیر اقتصاد در چارچوب مقررات کشور نسبت به افشای اطلاعات و ایجاد تعهدات در خصوص اقدام برای بهبود شرایط و استاندارد سازی که در دنیا برای حضور در نظام بانکی بین المللی و مجموعه مبارزه با پولشویی مطرح است، فعالیت انجام داده است.
وی گفت: مقرر شد بررسی دقیق گزارش نقشه فعالیت در خصوص تعهدات ایران به کارگروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی و همچنین بررسی ابعاد امنیتی و قضایی در اولویت کار کمیسیون باشد.
*بررسی حضور جمهوری اسلامی ایران در (FATF)
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: نکاتی مانند این نکته که آیا حضور ایران در کارگروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی نیاز مصوبه مجلس دارد؟ در جلسه کمیسیون بررسی شد و باتوجه به جمع بندی مباحث مطرح شده مشخص شد این موضوع در اختیارات وزارتخانه اقتصاد بوده که البته نیازمند بررسی ها و اطلاعات بیشتر است.
وی ادامه داد: گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره حضور جمهوری اسلامی ایران در (FATF) بیانگر این است که آیا با اجرای توافقات با FATF تعهدات جدیدی قبول می شود و آیا تعهدات مذکور نیازمند مصوبه مجلس است؟ آیا در بحث تامین مالی تروریسم در بحث مصادیق باید قوانینی نقض شود؟
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: گزارشات خوبی از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس درباره حضور جمهوری اسلامی ایران در (FATF) ارائه شد و گزارش نهایی بزودی به صحن علنی و هیات رئیسه مجلس ارائه می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *