رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جمهوری اسلامی ایران جزیره ثبات و امن منطقه است

9:15 - 24 تير 1395
کد خبر: ۱۹۷۰۶۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ایران جزیره ثبات و امن منطقه است، گفت: اگر توسعه، رفاه، دانش، پیشرفت و آبادانی داشته باشیم ولی امنیت حاکم نباشد همه این دستاوردها یک روزه از بین می رود، بنابراین باید قدردان و پاسدار امنیت خود باشیم.
جمهوری اسلامی ایران جزیره ثبات و امن منطقه استبه گزارش گروه سیاسی ، امیر دریادار حبیب الله سیاری چهارشنبه شب در یادواره 128 شهید منطقه دروازه ری شهر مقدس قم افزود: امروز امنیت ایران در جهان مثال زدنی است، با وجودی که در شرایط کنونی بزرگترین آرزوی بسیاری از مردم در کشورهای اطراف ما، زنده ماندن است ولی در جمهوری اسلامی امنیت و ثبات به صورت کامل حاکم است.

وی ادامه داد: این امنیت با اتکال به خداوند و پشتوانه همه جانبه مردم ایجاد شده است و اگر مردم در صحنه نباشند نیروهای مسلح به تنهایی قادر به تامین این امنیت و رفع مشکلات نیستند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ناامن سازی جمهوری اسلامی گفت: امروز شهدای مدافع حرم در خط مقدم مشغول تامین امنیت جمهوری اسلامی ایران هستند و دشمنان قادر به مخدوش کردن امنیت ما نخواهند بود.

سیاری تصریح کرد: اگر رهبرمعظم انقلاب می فرمایند ما هر چه داریم به برکت خون شهداست، مفهوم این سخن در این امنیت مثال زدنی کشور ما بیشتر معنا پیدا می کند.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم راه سرخ شهدا را ادامه دهیم، تا این شهیدان چراغ راه ما باشند عزت، افتخاردر جمهوری اسلامی وجود دارد ولی اگر از مسیر شهدا دور شویم عزت ما نیز از بین می رود.

وی یادآورشد: برای اینکه راه شهدا را ادامه دهیم باید انقلابی باشیم، انقلابی بمانیم و انقلابی عمل کنیم، یعنی باید علم ، دانش، مهارت، تقوا و بصیرت داشته باشیم و ولایتمدار بوده و دشمنان را شناسایی و در برابر آن محکم بایستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی و مقایسه آن با قبل از انقلاب گفت: در قبل از پیروزی انقلاب هرچند از تجهیزات نظامی خوبی برخوردار بودیم ولی این سلاح های پیشرفته برای منافع خود غربی ها بوده و ما در خط مقدم دفاع از کمونیسم قرار داشتیم.

دریادار سیاری ادامه داد: تمام آموزش نظامیان، ساخت سلاح ها و تاکتیک های مانور و عملیات ها در قبل از انقلاب همه از غربی ها بود ودر نیروی دریایی تمام فرماندهان آموزش دیده آمریکا، فرانسه، ترکیه و پاکستان بودند.

وی گفت: اول انقلاب دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی (ره) در نوشهر تاسیس شده و با آموزش های لازم، امروز تمام نیروهای نظامی ساخته و پرداخته انقلاب هستند.

وی ادامه داد: با وجود همه تحریم ها، ما دست بلندی در ساخت تجهیزات مورد نیاز خود داریم، امام راحل و رهبر معظم انقلاب به ما درس خودکفایی داده اند و امروز به جایی رسیده ایم که توانمندی ساخت تجهیزات در همه زمینه ها را داریم.

وی بیان داشت: تجهیزات نظامی ما، ناوشکن های جماران، زیردریایی ها و موشک اندازها همه در داخل کشور تولید شده است.

سیاری با اشاره به توسعه ماموریت های نظامی جمهوری اسلامی ایران در زمینه دریایی گفت: ما زمانی تنها در آب های ساحلی بودیم ولی امروز به دستور فرمانده کل قوا، در اقیانوس های مهم جهان حضور داریم و پرچم ایران را در اقیانوس های آرام، اطلس و آب های بین المللی به اهتزاز در می آوریم و این توانمندی نظام جمهوری اسلامی را به نمایش می گذارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز جایگاه جمهوری اسلامی به دلیل خودکفایی و پشتوانه بالای مردمی در منطقه و فرامنطقه بالاست و هیچ نیروی مسلحی بدون پشتوانه مردم نمی تواند مقابل دشمنان بایستد.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: کشور ما در ابعاد نظامی، سیاسی و فرهنگی دارای قدرت بالایی است، ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی داریم و باید قدردان این نعمت ها باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: جایگاه ما در بین کشورهای دیگر منطقه و جهان یک جایگاه مهم، عزتمند بوده و بازیگر مهم منطقه هستیم به گونه ای که دنیا نمی تواند روی ما حساب نکند و بدون جمهوری اسلامی نمی توانند کاری در منطقه انجام دهند.

وی اظهار داشت: دشمنان برای تضعیف این جایگاه، دنبال نفوذ در داخل نظام هستند، آنها نمی توانند تحمل کنند که همه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها در داخل کشور انجام شود.

وی ادامه داد: سیاست نه شرقی و نه غربی، قدرت و نفوذ سیاسی جایگاه ما را در بین کشورهای جهان ارتقا داده است.

سیاری گفت: قبل از انقلاب اسلامی ما استقلال و قدرت تصمیم گیری نداشتیم و دشمنان در نظام ما نفوذ کرده و فرهنگ منحط غربی حاکم بوده است و امروز به برکت انقلاب، ارزش های دینی در جامعه رشد و نمو پیدا کرده است.

وی تصریح کرد:درزمان رژیم طاغوت ، ایران را به عنوان کشور گل و بلبل حساب می کردند و معنای گل و بلبل این بود که خارجی ها برای خوشگذرانی و فساد به کشور ما سفر می کردند.

وی گفت: قبل از انقلاب، درکشور ما رسم براین بود سالی یکبار دختر شایسته ایران را انتخاب و در بین کشورهای غربی نشان دهند، آیا این دین و شرف ماست؟

سیاری ادامه داد: همین دخترهای قبل از انقلاب، در دفاع مقدس و انقلاب، شیرزن شده و الگوی آنها حضرت فاطمه زهرا (س) شد و نسل جوان باید بداند که قبل از انقلاب ما چه وضعیتی داشتیم و امروز چه جایگاهی داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان داشت: جایگاه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی امروز، قدرت ما را در سطح جهانی نیز بالا می برد.

یادواره 128 شهید منطقه دروازه ری شهر مقدس قم در مسجد ولی عصر (عج) برگزار شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *