رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کتاب‌های درسی پایه دهم تا نیمه شهریور ماه آماده می‌شود

22:40 - 22 تير 1395
کد خبر: ۱۹۶۷۴۱
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: امسال تغییر کتاب‌های درسی پایه دهم دانش‌آموزان متناسب با سند تحول آموزش و پرورش در دستور کار قرار داشت که تا نیمه شهریور ماه آماده می‌شود.
کتاب‌های درسی پایه دهم تا نیمه شهریور ماه آماده می‌شودبه گزارش گروه جامعه ،حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در جلسه «گزارش عملکرد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در دولت یازدهم و همچنین ارائه برنامه‌های پیش‌رو تا پایان این دولت»، گزارشی اجمالی با استفاده از عملکرد سازمان در راستای تحقق 5 سیاست اعلام شده از سوی وزیر آموزش و پرورش ارائه کرد.
 
وی با اشاره به سند تحول بنیادین و ضرورت تغییر محتوای کتب درسی متناظر با آن گفت: پس از استقرار نظام جدید آموزشی، سازمان پژوهش مأموریت یافت هر سال کتاب‌های 2 پایه تحصیلی را تدوین و تألیف کند که در ادامه این روند، سال گذشته به کتاب‌های پنجم و نهم رسید و امسال نیز تغییر کتاب‌های پایه دهم متناسب با سند تحول در دستورکار قرار داشت که تا نیمه شهریور ماه آماده می‌شود.
 
حجت‌الاسلام  محمدیان با دشوار خواندن دوره دوم متوسطه به جهت تنوع شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی افزود: سازمان برای بهبود و ارتقای کیفی فرایند یاددهی و یادگیری، تنها به تألیف کتاب درسی اکتفا نکرده و بسته‌های آموزشی از جمله مجلات عمومی و تخصصی، فیلم، نرم افزار و راهنمای تدریس را نیز تولید کرده تا پشیبان امر آموزش باشد.
 
وی، نرم افزار «برفراز آسمان» را یکی از متنوع ترین و بهترین ابزار کمک آموزشی معرفی و اضافه کرد:  در این نرم افزار علاوه بر معرفی کتب مفید و مکمل کتاب درسی و مجلات رشد برای مطالعه، صدها ساعت فیلم آموزشی و الگوهای تدریس نیز وجود دارد.
 
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: انجام تمام فعالیت‌های سازمان بر بستر وب، تهیه راهنمای عمل برای تولید محتوای آموزشی و کمک آموزشی مبتنی بر پژوهش و استفاده از نظرات متخصصان بازار کار، تولید استانداردهای آموزشی، تولید قریب 40 عنوان مجلات رشد عمومی و تخصصی، مجلات رشد روشن(ویژه افراد نیمه بینا و نابینا) که برای اولین بار در سازمان تهیه شده است، از دیگر برنامه‌های سازمان است.
انتهای پیام/


فاطمه
|
-
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
با عرض سلام وخسته نباشید، لطفا به این سوال پاسخ بدید، ایا در پایه دهم استان قم المپیاد برگزار میشه یانه؟ تهران کلاس های المپیاد گذاشته برای دهم، ایا فقط مخصوص این استانه و قم المپیاد برگزار نمیکنه؟ لطفا جواب بدین
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *