رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مهلت 3 ماهه تامین اجتماعی برای بخشودگی جرائم کارفرمایان

19:30 - 15 تير 1395
کد خبر: ۱۹۴۱۵۹
مدیرکل تامین اجتماعی استان تهران آخرین مهلت استفاده از قانون بخشودگی جرائم را برای کارفرمایان خوش حساب 27 شهریور امسال اعلام کرد.
به گزارش گروه جامعه ،ناهید حیدری گفت: درصورتی که این گروه از کارفرمایان در مهلت تعیین شده برای پرداخت بدهی خود اقدام کنند مشمول بخشودگی جرائم بین 50 تا 100 درصد خواهند شد.

وی با بیان اینکه 200 هزار کارگاه فعال و غیرفعال در استان تهران بیش از 3 هزار میلیارد تومان بابت حق بیمه کارگران تحت پوشش خود به تامین اجتماعی بدهکار هستند از کارفرمایان خوش حساب خواست با در دست داشتن مدارک و مستندات قابل ارائه و مراجعه به شعب تامین اجتماعی برای استفاده از قانون بخشودگی جرائم اقدام کنند.

حیدری کارفرمایانی را مشمول استفاده از قانون جدید بخشودگی جرائم دانست که بدلیل تحریم های ظالمانه ، نوسانات ارزی و یا حوادث غیرمترقبه با بحران روبرو شده اند و از پرداخت حق بیمه خود بازمانده اند.

وی تاکید کرد : این گروه از کارفرمایان حداقل باید 16 ماه از حق بیمه کارگران خود را بصورت مستمر و تا دو ماه قبل از وقوع بحران پرداخت کرده باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه این اداره کل آمادگی دارد بدهی کارفرمایان را به صورت اقساط دریافت کند، افزود: کارفرمایانی که بخواهند بدهی خود را درمدت یک سال پرداخت کنند مشمول بخشودگی جرائم تا 100 درصد می شوند.

وی اضافه کرد : همچنین کارفرمایانی که بخواهند بدهی خود را در مدت های 18 ماهه ، 24 ماهه ، 30 ماهه و یا 36 ماهه بپردازند به ترتیب مشمول بخشودگی جرائم تا 85 درصد ، 75 درصد ، 65 درصد و 50 درصد خواهند شد.

حیدری درباره کارفرمایانی که بعداز تاریخ مصوب با بحران مالی روبرو شوند، گفت : این گروه از کارفرمایان نیز می توانند تا سه ماه بعد از تاریخ وقوع بحران برای استفاده از بخشودگی جرائم اقدام کنند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *