120 هزار کودک در انتظار حامی/ طرح مسئله فروش ساختمان امداد در هیئت دولت

9:39 - 06 تير 1395
کد خبر: ۱۹۰۳۱۴
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 120 هزار کودک بد سرپرست کشور در انتظار جذب حامی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سید پرویز فتاح در نشستی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: اکنون بیش از یکسال و دو ماه است که مسئولیت ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) را برعهده گرفته ام اما از این نهاد حقوقی دریافت نمی کنم.

وی افزود: افراد زیادی از جمله مرحوم عسگراولادی در کمیته امداد به صورت افتخاری فعالیت کرده اند و تعداد این مدیران نیز اندک نبوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به حواشی مطرح شده پیرامون حقوق دریافتی مدیران اظهار کرد: در کمیته امداد خبری از حقوق های نجومی نیست و حتی برخی از مدیران ما با بیش از 37 سال سابقه کمتر از 10 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند.

فتاح ادامه داد: بخش قابل توجهی از کارمندان کمیته امداد اکنون کمتر از 2 میلیون تومان حقوق می گیرند و خود من نیز فیش حقوقی ام از جایی که ماموریت پیدا کرده ام صادر می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پاسخ به پرسش خبرنگار گروه جامعه پیرامون آخرین وضعیت فروش ساختمان سوهانک امداد خاطر نشان کرد: هم اکنون کار انتقال تمام نیروها از ساختمان سوهانک به آزادی انجام شده اما برای معامله این ساختمان هنوز به توافق نهایی نرسیده ایم.

وی افزود: خریدار ساختمان به این خاطر که نهادی دولتی است باید درخواست خود را در هیئت دولت مطرح و تایید اعضا را دریافت کند به همین خاطر است فروش این ساختمان تاکنون انجام نشده است.

فتاح در ادامه با اشاره به تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: اکنون حدود 200هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند که تعدادی از آنها بیش از چند حامی دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: علاوه بر کودکان یتیم، کودکان بد سرپرست و افرادی که سرپرست آنها کم توان هستند نیز تحت پوشش کمیته امداد بوده که اکنون 120هزار نفر از آنها منتظر حامی هستند و برای 200 هزار نفر از آنها حامی جذب شده است.

فتاح از فعالیت صندوق قرض الحسنه کمیته امداد در 50 شعبه خبر داد و گفت: صندوق امداد اکنون کار خود را آغاز کرده اما کارمندان ما قادر نیستند از این صندوق قرض الحسنه وام بگیرند و این صندوق صرفا برای افراد تحت پوشش و نیازمندان است.

وی با بیان اینکه 50هزار نفر از خانواده های زندانیان اکنون در کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات دریافت می کنند تصریح کرد: به دلیل زندانی شدن سرپرست کمیته امداد خدماتی را به خانواده های افراد زندانی ارائه می دهد و اکنون خانواده هایی هستند که سرپرست آنها اعدامی و یا در حبس ابد است واز امداد خدمات می گیرند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: معقتدیم خانواده افراد زندانی نباید رها شده بلکه نیازمند کمک بوده و کمیته امداد نیز برای کمک به آنها منع قانونی ندارد.

فتاح با ارائه آماری از تعداد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اذعان کرد: حدود 1میلیون و 500هزار نفر سالمند اکنون تحت پوشش کمیته امداد بوده که اکثر آنها را سالمندان روستایی تشکیل می دهند.

وی تاکید کرد: متاسفانه غیر از خدماتی که درخصوص معیشت به این سالمندان ارائه می شود کمک ویژه ای به آنها نمی کنیم و اگر تجهیزات پزشکی همانند اعضا و یا تشک مواج نیاز داشته باشند دراختیارشان قرار می دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه نگهداری از سالمندان وظیفه امداد نیست اظهار کرد: امداد تنها خدماتی را به سالمندان ارائه می دهد اما نگهداری از این قشر وظیفه سازمان بهزیستی بوده و ما به این موضوع ورود پیدا نمی کنیم.

فتاح درخصوص خدمات جهیزیه ارائه شده از سوی کمیته امداد به دختران در آستانه ازدواج خاطر نشان کرد: سال گذشته 75 هزار دختر جوان در صف دریافت جهیزیه قرار داشتند که این آمار اکنون به 45 هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در آخرین دقایقی که بودجه سال 95 کشور بسته می شد کمیسیون تلفیق مقرر کرد که بودجه خاصی را در رابطه با هزینه جهیزیه در اختیار کمیته امداد قرار دهد و همین موضوع سبب شد ما بتوانیم در سال جاری تعداد بیشتری جهیزیه به دختران اهدا کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درخصوص تعداد بیماران صعب العلاج و همچنین بیماران خاص تحت پوشش این نهاد حمایتی گفت: حدود 20 هزار بیمار صعب العلاج و خاص تحت پوشش کمیته امداد هستند اما به جز هزینه های محدود درمان کمک ویژه تری را به این بیماران ارائه نمی کنیم.

فتاح از کاهش تعداد مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد: و بیان کرد: از سال 93 تاکنون 50 تا 60هزار خانوار تحت پوشش امداد کاهش یافته که علت آن نیز توانمند شدن این خانواده ها و یا ازدواج دختران و پسران تحت پوشش بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *