تاب مقابله عربستان در برابر ایران بیش از چند روز نخواهد بود/ اقدام پیش دستانه علیه ایران در مخیله سعودی ها نمی گنجد

9:23 - 06 تير 1395
کد خبر: ۱۹۰۲۹۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
عباسعلی منصوری آرانی گفت: سعودی ها به خوبی می دانند که تاب مقابله آنها در برابر نیروهای با انگیزه جمهوری اسلامی ایران که به تجهیزات و تسلیحاتی فوق العاده مدرن به ویژه موشک های دوربرد بومی متکی هستند، بیش از چند روز نخواهد بود.
تاب مقابله عربستان در برابر ایران بیش از چند روز نخواهد بود/ اقدام پیش دستانه علیه ایران در مخیله سعودی ها نمی گنجد-گروه سیاسی: وبگاه آمریکایی «دیلی بیست» در یادداشتی از نامه سرهنگ سعودی «فارِس بن سیف الحربی» یکی از مشاوران ملک سلمان پادشاه عربستان خطاب به او پرده برداری کرد.

در بخشی از نامه این سرهنگ سعودی خطاب به پادشاه عربستان پیشنهاد حمله به ایران آورده شده و گفته شده است: "دفاع کافی نیست. باید ظرفیت حمله به زیرساخت‌های نفتی و گازی ایران را بدست آوریم. برای این کار باید از فارس‌ها یاد گرفته و موشک‌های ضدکشتی مستقر در ساحل و موشک‌های بالستیک بیشتر برای تهدید زیرساخت‌های آنها و اشاعه قدرت از ساحل‌هایمان اختیار کنیم."

در ادامه این نامه با اشاره به خصومت تاریخی یهودیان با فارس‌ها آمده است: «با اینکه نابودی صهیونیست‌ها در طولانی مدت غیرقابل اجتناب است اما در کوتاه یا میان مدت می‌توانند نقش مهمی علیه فارس‌ها داشته باشند. البته همکاری آشکار غیرممکن است. 

مشاور پادشاه عربستان در ادامه این نامه آورده است: "حتی تکفیری‌های جمعیت ما نیز نقشی در جنگ آتی دارند. تکفیری‌های داعش و جبهةالنصره در خط مقدم نبرد با شیعیان قرار دارند. با اینکه این گروه‌ها هیچ علاقه‌ای به خانواده یا سلطنت ندارند اما می‌توانند برای منحرف کردن توجه فارس‌ها استفاده شوند."


در همین رابطه عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم و همچنین  "وابسته نظامی سابق ایران در عربستان" در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی با بیان اینکه تحلیل نوشته های «فارِس بن سیف الحربی» در نامه ای که به پادشاه عربستان نوشته از دو بعد خارج نیست اظهار کرد: این سرهنگ یا بر اثر فشاهای تکفیری ها و یهودی ها این حرف ها را بیان کرده یا آنکه هدفش مباح کردن و قبح شکنی همکاری با صهیونیستها در سرزمین عربستان است.

وی افزود: مسلما یک سرهنگ که دوره های نظامی را طی کرده باشد با برآوردهای نظامی آشناست و می داند که عربستان در مقابله با جمهوری اسلامی ایران، برآورد بسیار پایین تری دارد و اساسا در مخیله آنها اقدام علیه ایران آن هم از نوع "پیش دستانه و شروع کننده" هرگز نمی گنجد.

منصوری آرانی با بیان اینکه سرویس های اطلاعاتی عربستان، آمریکا و اسرائیل همواره تلاش می کنند تا چهره جمهوری اسلامی ایران را در میان توده های مردم جهان به عنوان یک دشمن ترسیم کنند اظهار کرد: ایران قدرت خود را به عنوان قدرت جهان اسلام تلقی می کند و ما همواره به کشورهای منطقه توصیه کرده ایم که فریب حیله های صهیونیستها و آمریکایی ها را نخورند.

وابسته نظامی سابق ایران در عربستان با بیان اینکه ما باید حاکمیت سعودی را از مردم آن تفکیک کنیم تصریح کرد: آنچه که اکنون در سرزمین عربستان می بینیم این است که حاکمیت آل سعود از سوی خود مردم هم قابل قبول نیست.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه بیان اینگونه مطالب از سوی سرهنگ های سعودی را نمی توان جدی برشمرد چراکه آنها اطلاعات ابتدایی نظامی را نیز ندارند تاکید کرد: سعودی ها به خوبی می دانند که تاب مقابله آنها در برابر نیروهای با انگیزه جمهوری اسلامی ایران که به تجهیزات و تسلیحاتی فوق العاده مدرن به ویژه موشک های دوربرد بومی متکی هستند، بیش از چند روز نخواهد بود.

منصوری آرانی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز عملیات پیش دستانه ای را انجام نخواهد داد.




بی نام
|
-
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
مرگ بر کسانی که دنباله رو سیاست های صدام و غلامی آمریکا در منطقه هستند
فرهاد
|
-
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
من یک زره از خاک وطنم را به کل دنیا نمیدم اندازه قد و قوارشون باید حرف بزنن اگر رهبری معظم حکم دهند با خاک یکسانشان میکنیم.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
اگه خطایی ازشون سر بزنه میزنیم میترکونیم عربستان رو
پرشین
|
-
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
مرگ برال سعود باد مرگ براستکبارجهانی امریکاواسرائیل جهانخوار
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *