"رئیس دولت افغانستان": دنبال تنش با همسایگان نیستیم

8:00 - 26 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۵۸۷۹
رئیس اجرایی دولت افغانستان گفت که کشورش دنبال تنش با همسایگان خود نیست اما نیروهای افغان می‌توانند در صورت تجاوز از کشور دفاع کنند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبرگزاری خامه پرس، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان در اظهاراتش در آغاز نشست شورای وزرای دولت این کشور از توافق با طرف پاکستانی برای آتش‌بس در مرز دو کشور در پی درگیری اخیر نیروهای مرزبان در گذرگاه تورخم خبر داد.
 
رئیس اجرایی دولت افغانستان اقدام "تحریک‌آمیز  پاکستان را محکوم کرد و گفت: درگیری‌های مرزی دوکشور در پی پاسخ "تجاوزگرانه" نیروهای پاکستانی به نیروهای مرزبانی افغان که قصد جلوگیری از استقرار تاسیسات نظامی در "تورخم" را داشتند بالا گرفت.
عبدالله عبدالله این اقدام را نقض توافق بین دو کشور خواند و تاکید کرد: استقرار هرگونه تاسیسات نظامی باید از سوی دو طرف مورد بحث قرار بگیرد و قبل از شروع هرگونه کار برای احداث آن مورد توافق قرار گرفته باشد.
 
رئیس اجرایی دولت افغانستان همچنین از نیروهای افغان به سبب شجاعت و فداکاری که نشان دادند تحسین کرد و گفت: نیروهای افغان ثبات کرده‌اند می‌توانند از کشور و ملت افغانستان محافظت کنند و درگیری که از سوی پاکستان آغاز شد به نفع هیچ کس نیست.
 
وی افزود: در جریان درگیری نیروهای افغان و پاکستان یک پلیس مرزبانی افغان کشته و شش تن دیگر زخمی شدند و نیروهای پاکستانی نیز متحمل تلفاتی شدند.
 /
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *