50 درصد سهام سایپا کاشان به سیتروئن واگذار می شود / کاهش ارزش سهام سایپا موقتی است

9:39 - 22 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۴۲۴۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
50 درصد سهام شرکت سایپا کاشان به شرکت سیتروئن واگذار شود و این اتفاق بزرگ می تواند تاثیر به سزایی در ارزش سهام و دارایی این شرکت داشته باشد.
50 درصد سهام سایپا کاشان به سیتروئن واگذار می شود / کاهش ارزش سهام سایپا موقتی استبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد، مهدی جمالی مدیرعامل سایپا در نشست خبری بیستمین سالگرد ورود سهام این شرکت به بورس تهران در پاسخ به این سوال میزان مبنی بر آنکه علت رشد سهام شرکت سایپا با وجود عدم تغییر در تولید و فروش این شرکت چیست، گفت: در گروه سایپا تلاش می شود تا میزان تولید خودرو در سال جاری از 300 هزار دستگاه به 530 هزار دستگاه افزایش یابد، که این افزایش تولید در برنامه سال جاری این شرکت به خوبی قابل مشاهده بوده و رشد سهام شرکت سایپا به علت افزایش تولید در سال جاری بوده است.

مدیر عامل سایپا در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت روند منفی سهام سایپا در هفته گذشته چه بوده است،از پاسخ به این سوال طفره رفت و تنها به یک جمله که ان شاالله این روند بهبود خواهد یافت بسنده کرد.
 
جمالی در خصوص روند رشد صنعت خودروسازی در کشور گفت: طی چند سال گذشته و با وجود تحریم ها صنعت خودرو سازی کشور با چالش های اساسی روبرو بوده و بدترین سال ها را پشت سر گذاشته است و با توجه به گذراندن مشکلات بسیار و بعد از روی کار آمدن دولت جدید و بهبود روند مذاکرات خودرو سازی سایپا به عنوان اولین خودرو ساز برای شفاف سازی شرکت ها اقدام کرده و ما به عنوان اولین شرکتی هستیم که شفاف سازی ترازنامه و شرکت ها را در اولویت برنامه های خود قرار داده ایم.
 
وی در ادامه افزود: در سال گذشته کارشناسان دارایی تمامی ترازنامه های شرکت سایپا را به طور رسمی بررسی و صحت و شفافیت آنها را اعلام کردند و با توجه به خبرهای شنیده شده از بهبود روند برجام می توان انتظار داشت که با وجود شفافیت در خرید و فروش ترازنامه و حساب سود زیان بتوانیم در روند مذاکره با طرف های خارجی به نتیجه مطلوب برسیم.
 
مدیر عامل سایپا با بیان اینکه درحال حاضر در حال مذاکره با طرف های خارجی هستیم، تصریح کرد: در حوزه تامین مواد اولیه و فاینانس در حال حاضر درحال مذاکره با طرف های خارجی هستیم و به نتیجه کاملی رسیده ایم. با توجه به اینکه در سال گذشته ظرف سه ماه مجامع این شرکت برگزارشد امیدواریم تا این مذاکرات در سال جدید به طور قطع به واقعیت بپیوندند.
 
مدیر عامل سایپا در خصوص عرضه 50 درصد سهام شرکت سایپا کاشان به یک شرکت خارجی گفت: بعد از صورت گرفتن اتفاقات بزرگ و خوب پیش رفتن مذاکرات درکشور اولین مذاکرات بعد از شفاف سازی را شرکت خودرو سازی سایپا با یک شرکت تجاری انجام داد که حاصل آن باعث شد تا 50 درصد سهام شرکت سایپا کاشان به شرکت سیتروئن واگذار شود و این اتفاق بزرگ می تواند تاثیر به سزایی در سهام و دارایی این شرکت داشته باشد و یک الگو سازی مناسب برای سایر شرکت ها درکشور ایجاد کند.
 
وی در ادامه در خصوص شرایط شرکت خودرو سازی سایپا اظهار داشت: درحال حاضر خودروسازی سایپا در بهترین شرایط به سر می برد و اطمینان می دهیم انتقال تکنولوژی و صادرات در مرحله خوبی قرار دارد.
 
وی درخصوص اقدامات شرکت سایپا در تحقق اقتصاد مقاومتی یادآور شد: درحال حاضر تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از اهداف بلند مدت شرکت خودرو سازی سایپا است که با برطرف شدن تحریم ها و پشت سر گذاشتن مشکلات این امر زودتر محقق خواهد شد و با توجه به شرایط فعلی ودر حال حاضر طرف های اروپایی و بسیاری از شرکتهای بزرگ علاقمند به روابط با شرکت خودرو سازی هستند و قاعدتا با این شرایط سرمایه گذاری جدی تری در شرکت سایپا رخ خواهد داد.
 
وی با اشاره به سایر برنامه های شرکت سایپا برای رشد سهام این شرکت گفت: ما اقدامات اساسی درجهت رشد سهام سایپا چون فروش دارایی ها فروش اوراق صکوک و واگذاری 50 درصد سهام شرکت انجام داده ایم که با این وجود انتظار می رود روند سهام این شرکت روز به روز بهبود یابد.
 
وی درخصوص برنامه های شرکت سایپا برای بالا بردن سطح کیفیت محصولات در کشور گفت: یکی از اشتباهاتی که در تعیین سطح کیفیت شرکت های خودروسازی به وجود آمده منطقی نبودن بررسی کیفیت محصولات در جهان است و ما در حال حاضر در حال بررسی برای بالا بردن سطح کیفیت محصولات خود هستیم به همین خاطر جدی ترین رقیب های جهان چون چینی ها نتوانسته اند با ما رقابت کنند.
 
وی در این باره ادامه داد: امروز در حال حاضر بیش از 250 برنامه توسعه کیفیت در سایپا داریم و برای اولین بار بودجه کیفیت برای این شرکت طراحی شده تا به طور سریع تمام مسائل کیفیت مربوط به محصولات کنترل شود و قطعا در آینده سطح کیفیت محصولات سایپا با این برنامه افزایش خواهد یافت.
 
مدیرعامل شرکت سایپا درخصوص طرف های بزرگ تجاری سایپا در جهان گفت: سرمایه گذاری های بزرگی از طرف های تجاری سایپا از جمله چانگان و برلیانس صورت گرفته که این شرکت ها شرایط بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در ایران دارند و به همین دلیل ما می توانیم بازار خودروی خود در سطح جهان با وجود این شرکای تجاری گسترش دهیم.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *