اقدامات پلیس برای کاهش ترافیک در زمان افطار/کاهش دو ساعته اجرای طرح زوج و فرد در تهران

10:14 - 17 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۲۴۱۶
رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور گفت:طرح زوج و فرد در شهر تهران با دو ساعت کاهش در ماه مبارک رمضان تا ساعت 17 اجرا می شود.
اقدامات پلیس برای کاهش ترافیک در زمان افطار/کاهش دو ساعته اجرای طرح زوج و فرد در تهرانسرهنگ علیرضا جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه اظهار داشت:در ماه مبارک رمضان با توجه به تغییری که در ساعات عبور و مرور و اوج ترافیک به خصوص در شهرهای بزرگ به وجود می آید برنامه ریزی شده است تا بر اساس دو اولویت به تسهیل عبور و مرور در شاهراه های اصلی شهر کمک شود.
 
وی افزایش ایمنی عبور و مرور شهروندان را اولویت اول برنامه ریزی های پلیس ترافیک شهری دانست و افزود: برنامه های پلیس در این مورد برنامه های قبل از افطار  و برنامه های بعد از افطار را شامل می‌شود که طی برنامه ریزی ها در ساعات اوج ترافیک یعنی در ساعات شروع حرکت کارکنان از محل کار و بین ساعت 7 تا 8 صبح سعی می شود تا صبح ها از ترافیک روان به خصوص در شهرهای بزرگ برخوردار باشیم.
 
رئیس پلیس ترافیک شهری در ادامه با اشاره به اینکه اولویت دوم در برنامه ریزی های شهری، ارائه تسهیلات برای بعداز ظهر و قبل از افطار است تصریح کرد: در این ساعات معمولاً شاهراه های اصلی شهری دچار ترافیک شدیدی می‌شوند که با تدابیری که از 2 ماه قبل به این منظور اندیشیده شده است تلاش می شود تا از بار ترافیک این ساعات تا حد زیادی کاسته شود.
 
به گفته جهانگیری  حضور مردم در تفرجگاه ها و مکان های تفریحی بعد از افطار نیز مورد توجه پلیس قرار گرفته و برای راحتی شهروندان بخش قابل توجهی از نیروی پلیس در فاصله بین افطار تا سحر در نقاط پرتردد کلانشهرها در نظر گرفته شده است.
 
وی تاکید کرد:تیم های عملیاتی سواره به خصوص پلیس موتور سوار در برخی از نقاطی که تردد عابر پیاده در آنها بیشتر است از دیگر برنامه هایی است که در ماه مبارک رمضان اجرا می شود. در شب های ماه مبارک رمضان در مقابل هیئت ها و مراکز برگزاری مناجات  از توان موتوری پلیس استفاده زیادی خواهد شد.
 
رئیس پلیس ترافیک شهری در خصوص رعایت نکات ایمنی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: خانواده ها مراقب نوجوانان و جوانان خود باشند تا در ساعات بعد از افطار تا سحر با استفاده از وسایل نقلیه به خصوص موتور تردد کمتری در سطح شهر داشته باشند و در صورت نیاز به تردد حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.
 
وی در پایان با اعلام کاهش دو ساعته اجرای طرح زوج و فرد در تهران گفت: براساس تصمیم مسئولان پلیس راهور تهران طرح زوج و فرد در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 6:30 صبح تا 17 و همزمان با طرح ترافیک اجرا می شود.

به گفته جهانگیری این کاهش ساعت اجرای طرح زوج و فرد به منظور تسهیل رفت و آمد شهروندان در این ماه مبارک است.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *