اساس ارتباط جوانان و مسجد بر پايه اعتماد استوار است

6:20 - 15 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۷۴۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون با اشاره به لزوم حضور مداوم در مسجد از سنین پائین، گفت: اساس ارتباط جوان و مسجد بر پایه اعتماد استوار است. باید تلاش شود اعتماد جوان به مسجد جذب شود، چون جوانی که از مسجد دور شود بیش از دیگران مستعد ناهنجاری است.
جواد انصافی بازیگر نقش ماندگار «عبدلی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی با بیان اینکه مسجد جایگاهی منحصربفرد در جهان اسلام دارد، گفت: این مکان مقدس، محلی برای اجتماع و اتحاد مسلمانان است.

وی افزود: در مسجد همه مردم در هر شرایط سنی از کودک و نوجوان گرفته تا سالخوردگان، دور یکدیگر جمع می‌شوند و این پتانسیل بزرگی است برای همبستگی و همدلی بیشتر و همچنین انتقال تجربیات به جوان ترها.

انصافی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی از سنین پائین، ادامه داد: حضور فرد در مسجد از دوران کودکی، زمینه‌ساز نهادینه‌شدن آموزه‌های اخلاقی و دینی در اوست. این حضور مداوم سبب می‌شود کودک از همان ابتدا با فضای معنوی انس بگیرد و خود را برای تعالی دینی آماده کند.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون بیان شیوای قصه‌های قرآنی را یکی از راهکارهای جذب نوجوانان به مسجد برشمرد و اظهار کرد: بهترین و زیباترین مکارم اخلاقی در این قصه‌ها بیان شده است و از سوی دیگر انسان کامل بخوبی در قالب این داستان‌ها در ذهن نوجوان تصویر می‌شود. 

وی در ادامه به رونق نداشتن مسجد اشاره کرد و بی‌اعتمادی را بزرگترین دلیل آن دانست و تصریح کرد: اساس ارتباط جوان و مسجد بر پایه اعتماد استوار است. باید تلاش شود اعتماد جوان به مسجد جذب شود. در این میان صداقت مسؤولان مسجد بخصوص امام‌جماعت نقش بسزایی در این مورد دارد.
 
انصافی یادآور شد: در اوایل انقلاب مساجد بسیار فعال‌‌تر و با برنامه‌تر از امروز بودند و بسیای از نیازهای آموزشی و فرهنگی جوانان آن روزها را بخوبی برآورده می‌کردند و به عنوان اصلی‌ترین پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی خود را مطرح کرده بودند. به همین دلیل همیشه مسجد رونق داشت و شلوغی مسجد تنها خاص زمان محرم و رمضان نبود.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: فاصله گرفتن از مسجد تبعات بسیاری دارد که افزایش آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان تنها یکی از آنها است. جوانی که از مسجد دور شود بیش از دیگران مستعد ناهنجاری خواهد بود چرا که حضور در مسجد بخودی‌خود می‌تواند فرد را در برابر این چالش‌ها مقاوم کند. 

وی در پایان به لزوم زیارت اماکن متبرکه اشاره و خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش برای فیلمبرداری به یکی از شهرستان‌ها رسیدیم. در آنجا امامزاده‌ای بود و همگی برای زیارت این مکان مقدس مشرف شدیم اما پارسال که دقیقاً به همان شهرستان رفتیم، عده‌ای از جوانان که همراه بودند، به زیارت نیامدند و این یک هشدار است. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *