خرید بهترین مدل هواپیمای فلایت چک برای کشور/ وارسی دستگاه‌های ناوبری با استفاده از نیروهای داخلی

12:21 - 11 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۲۵۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران: خرید این هواپیما طی پروسه بسیار سختی صورت گرفته و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی کمک بسیاری برای خرید این هواپیما کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، رحمت الله مه آبادی، مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در آیین رونمایی از هواپیمای فلایت چک گفت: سال گذشته 7100 کیلومتر راه هوایی کشور افزایش یافت و  9 مسیر داخلی و بین المللی به راه‌هایی هوایی کشور اضافه شد و سکتورهای مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور از 7 به 11 رسید.

وی ادامه داد: فاز دوم پروژه آسمان ایران شهر نیز با هماهنگی با ارگان‌های مختلف در حال پیگیری است.

مه آبادی یادآور شد: سال گذشته قرارداد خرید سه رادار را امضا کردیم و امیدواریم امسال بتوانیم این سه رادار را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره هواپیمای فلایت چک گفت: این هواپیما، یک هواپیمای استراتژیک است و بدون آن پرواز هواپیماها با استفاده از دستگاه‌های کمک ناوبری ممکن نیست و پس از سانحه برای هواپیمای فلایت چک سازمان هواپیمایی کشوری، برنامه‌های خرید هواپیمای فلایت چک آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: خرید این هواپیما طی پروسه بسیار سختی صورت گرفته و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی کمک بسیاری برای خرید این هواپیما کرد.

مه آبادی بیان کرد: می‌توانستیم این هواپیما را به نیروهای خارجی بسپاریم، اما با تبدیل مرکز علوم و فنون خدمات هوایی به مرکز وارسی پرواز، بهره برداری از این هواپیما به نیروهای متخصص داخلی واگذار شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، افزود: این هواپیما، بهترین مدل هواپیمای وارسی پرواز در دنیا بوده و جدیدترین تجهیزات برای کنترل دستگاه‌های کمک ناوبری روی آن نصب شده است.

علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در آیین رونمایی از هواپیمای فلایت چک گفت: ظرفیت انسانی و موقعیت جغرافیایی کشور ما به گونه‌ای است که شرایط برای توسعه حمل و نقل هوایی مهیا است.

وی در پایان گفت: باید سهم خودمان را از حمل و نقل هوایی جهانی و توریست بالا ببریم و این وظیفه ما است.




مسعود از کیش
|
-
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
/این هواپیما از فلایت چک هوپیمای قبلی که یک فالکن بوده و متاسفانه در کیش سقوط کرده پیشرفته تر ؟!
موسايي
|
-
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
بله بسيار پيشرفته تر است و همچنين كم هزينه تر
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *