مرگ "ملامنصور" وحدت طالبان را به این گروه بازمی‌گرداند

21:15 - 09 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۱۶۲
ملامحمد غوث مرگ رهبر طالبان را نشانی برای بازگشت وحدت به این گروه دانست و گفت مرگ رهبر طالبان راه بازگشت مخالفینی که پس از رهبری ملا اختر این گروه را ترک کرده‌ بودند را هموار خواهد کرد.
مرگ به گزارش سرویس بین الملل ملا محمد غوث وزیر سابق خارجه طالبان گفت: مرگ ملا منصور در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی در هفته گذشته می‌تواند وحدت طالبان را به این گروه بازگرداند.
 
ملاغوث در گفت‌وگو با  آسوشیتدپرس اظهار داشت: مرگ رهبر طالبان راه بازگشت مخالفینی که پس از رهبری ملا اختر این گروه را ترک کرده‌ بودند را هموار خواهد کرد.
 
وی افزود: جناحی که وفادار به « ملا رسول» سرکرده گروه انشعابی طالبان است با پیوستن دوباره به این گروه می‌تواند باعث قدرت بیشتر آن شود.
 
وزیر سابق امور خارجه طالبان گفت: احتمال دارد ملا رسول سرکرده طالبان انشعابی در پاکستان زندانی شده باشد، اما با مرگ ملا اختر منصور گروه انشعابی هیچ بهانه‌ای برای جدا شدن از طالبان ندارد.
 
وی با اشاره به گمانه‌زنی‌ها در خصوص سفرهای رهبر پیشین طالبان به مناطق مختلف گفت: طالبان به حمایت مالی و استراتژیکی نیاز دارد و به همین دلیل «ملااخترمنصور» به کشورهای مختلف سفر می‌کرده است.
 
غوث در پایان گفت: من هنوز هم مثل قبل از مذاکرات صلح دولت وحدت ملی و طالبان حمایت می‌کنم.
 
سخنگوی جنبش طالبان افغانستان چندی پیش اعلام کرد هبت‌الله آخندزاده به عنوان رهبر جدید طالبان انتخاب و سراج‌الدین حقانی به عنوان معاون وی تعیین شد.
 
هبت‌الله در گذشته عضویت حزب اسلامی یونس خالص را داشت. وی در دوره طالبان، رئیس محاکم این گروه بود که پس از سقوط حاکمیت طالبان نیز در همین سمت باقی ماند.
 
وی که به شیخ الحدیث نیز شهرت دارد پس از کشته شدن ملااختر منصور به عنوان رهبر طالبان افغانستان انتخاب شد.
 
گفته می‌شود ملاهبت الله آخندزاده قاضی‌القضات افغانستان در زمان حکومت 5 ساله طالبان در این کشور بوده و ملاعمر رهبر سابق این گروه نیز به وی اعتماد داشته است.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *