کاهش تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون دانشگاه های فنی و حرفه ای/ ظرفیت دانشگاه افزایش یافت

12:09 - 08 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۸۹۷
در شرایطی که ظرفیت داوطلب برای شرکت در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای افزایش یافته اما میزان ثبت نام کنندگان در این آزمون با کاهش همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار جامعه ، ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی سال 95 که از طریق سایت سازمان سنجش صورت گرفت با احتساب زمان تمدید شده، 3 خرداد 95 به پایان رسید.

برای شرکت در این آزمون، 219 هزار و 710 داوطلب ثبت نام کرده اند اما بررسی آمار نشان می دهد که تعداد ثبت نام کنندگان در این آزمون به نسبت سال 94 با کاهش همراه بوده است.

در آزمون سال گذشته 263 هزار و 921 نفر ثبت نام کرده بودند و این آمار نشان می دهد که تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون سال 95 دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیردولتی با کاهش 44 هزار و 211 نفری همراه بوده است.

بر این اساس می توان گفت که تعداد ثبت نام کنندگان داوطلب برای شرکت در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیردولتی به نسبت سال گذشته 17.75 درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیردولتی سال 95 افزایش یافته است.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش کشور در این رابطه به خبرنگار گروه جامعه گفت: در شرایطی که در سال جاری آمار داوطلبان متقاضی جهت شرکت در آزمون دانشگاه های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیردولتی سال 95 کاهش یافته، شاهد افزایش ظرفیت این دانشگاه ها هستیم.

وی افزود: شرکت در 11 رشته از 42 رشته در نظر گرفته شده برای دانشگاه های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی از طریق آزمون و مابقی از طریق سوابق تحصیلی افراد صورت می گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور در خصوص زمان برگزاری آزمون دانشگاه های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی خاطرنشان کرد: این آزمون روز جمعه 22 مرداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *