طرح آمایش آموزش عالی ابلاغ شد

0:10 - 07 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۴۰۵
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت:طرح آمایش آموزش عالی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و ابلاغ شده است
طرح آمایش آموزش عالی ابلاغ شدنشست «بررسی برنامه های پژوهش و فناوری استان اردبیل» با حضور دکتر وحید احمدی ،معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه های استان اردبیل درمحل دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

در این نشست احمدی در سخنانی اظهار داشت : طرح آمایش آموزش عالی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر ارتقای کیفیت، نظام دهی و سازماندهی در حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه ها، با بیان اینکه 4.8 درصد جمعیت ایران جمعیت دانشجویی است، تصریح کرد: آئین نامه مقابله با تخلفات نیز تدوین شده است که امید می رود در مجلس جدید به تصویب برسد تا با متخلفان برخورد شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر کنترل پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیاستی که دنبال می کنیم، این است که اگر استادی دارای طرح تحقیقاتی باشد، بتواند دانشجوی دکتری داشته باشد.

همچنین در این نشست دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی جزو معدود دانشگاه های جامع است که به ازای هر عضو هیئت علمی یک نفر کارمند دارد، گفت: حمایت از پایان نامه های دانشجویی نیز در دانشگاه محقق اردبیلی نسبت به سایر دانشگاه ها بیشتر است.

پروفسور محمد نریمانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با تاکید بر افزایش کیفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها، گفت: باید ارزیابی اثربخشی فرصت های مطالعاتی اعضای هیئت علمی انجام گیرد، تا میزان تاثیرگذاری آنها مشخص شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی دارای تفاهم نامه هایی با دانشگاه های علوم پزشکی و پیام نور جهت برگزاری کارگاه های پژوهشی مشترک است، تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی از همایش های بین المللی که به صورت مشارکتی در دانشگاه های استان برگزار می شود، حمایت می کند.

حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل نیز با بیان اینکه وزارت علوم باید در راه اندازی پژوهشکده ها از دانشگاه های رو به رشد حمایت کند، افزود: حمایت از راه اندازی قطب های علمی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی از دانشگاه های استان در ارائه خدمات انتظاراتی دارند، تصریح کرد: سازماندهی فرصت های مطالعاتی اعضای هیئت علمی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

شایقی همچنین خواستار تجهیز آزمایشگاه تحقیقاتی سیستم های هوشمند دانشگاه محقق اردبیلی شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *