بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو به بهره برداری رسید

0:15 - 05 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۷۶۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
امروز با بهره برداری از بخش بخار نیروگاه خصوصی سیکل ترکیبی چادرملو (سرو) به ظرفیت 160 مگاوات در آستانه پیک برق 1395 ، این نیروگاه به طور کامل وارد مدار برق کشور شد.
به گزارش گروه اقتصاد ،نیروگاه خصوصی سیکل ترکیبی چادرملو (سرو) در دو واحد گازی هر یک به ظرفیت 166 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 160 مگاوات به ظرفیت کل 492 مگاوات در قالب طرح های خصوصی با سرمایه گذاری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در کیلومتر20 جاده اردکان- نائین و در استان یزد ساخته شده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی در واقع ترکیبی از توربین بخار و توربین گازی است، به طوری که ژنراتور توربین گازی برق را تولید می کند و درعین حال انرژی حرارتی تلف شده از توربین گاز (توسط محصولات احتراق) برای تولید بخار مورد نیاز توربین بخار مورد استفاده قرار می گیرد و به این ترتیب برق اضافی تولید می شود. با ترکیب کردن این دو سیکل بهره وری نیروگاه افزایش پیدا می کند. 

پست 400 کیلوولت این نیروگاه در شهریور ماه 1392 برقدار و واحدهای نخست و دوم بخش گاز این نیروگاه در ماه های تیر و شهریور 1393 وارد مدار برق کشور شد.

این نیروگاه دارای دو مخزن سوخت هر کدام به ظرفیت 20 هزار مترمکعب بوده و سوخت اصلی آن گاز است که پیمانکار بخش ساختمانی،‌ تجهیرات الکترونیکی و ساخت بخش بخار نیروگاه،‌ شرکت مپنا و پیمانکار بخش پست،‌ شرکت فرانیرو است. 

نزدیک به 11 هزار میلیارد ریال برای ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو هزینه شده است.  

در هفته های گذشته نخستین واحد بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر با ظرفیت 162 مگاوات وارد مدار شبکه سراسری برق کشور شد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *