رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اندیشمندان حوزه،آموزه‌های مهدویت را استخراج کنند

18:10 - 31 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۵۸۶۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
دبیر دوازدهمین همایش بین‌المللی مهدویت با تاکید بر اینکه خاستگاه مهدویت حوزه است، گفت: اندیشمندان و عالمان حوزه می‌توانند با نگاه‌های فرهنگی و اجتماعی آموزه‌های این عرصه را از آیات و روایات مختلف استخراج کنند.
اندیشمندان حوزه،آموزه‌های مهدویت را استخراج کنند/اتونشر 1

به گزارش گروه سیاسی ،حجت‌الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسیدآقایی در مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت در سالن همایش مدرسه علمیه امام کاظم(ع)،با بیان اینکه حضور فعالانه اندیشمندان و عالمان در عرصه مهدویت سبب جلوگیری از نفوذ سواستفاده‌گران می‌شود، اظهار کرد: در نخستین روز برگزاری این همایش با صدور پیام‌های مختلف توسط شخصیت‌های برجسته از روند برگزاری این همایش تقدیر شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شرایط برگزاری همایش دکترین مهدویت در قم فراهم نبوده است، اضافه کرد: تاسیس مدرسه علمیه امام کاظم(ع) بسترهای برگزاری این همایش را در شهر کریمه اهل بیت(ع) فراهم کرد.

دبیر دوازدهمین همایش بین‌المللی مهدویت با تاکید بر اینکه خاستگاه مهدویت حوزه است، خاطرنشان کرد: اندیشمندان و عالمان حوزه می‌توانند با نگاه‌های فرهنگی و اجتماعی آموزه‌های این عرصه را از آیات و روایات مختلف استخراج کنند.

وی از برگزاری چهار کمیسیون با حضور گروه‌های پژوهشی مختلف در همایش بین‌المللی دکترین مهدویت یاد کرد و ادامه داد: سخنرانی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی و آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید جهان شیعه جایگاه علمی این همایش را ارتقاء می‌دهد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه برگزاری همایش‌های مهدویت با حضور مهمان‌های خارجی بدون مشارکت بخش‌های مختلف فرهنگی امکان‌پذیر نیست، مطرح کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های ملی در سال‌های آینده بتوانیم این همایش‌ها را به شیوه‌های مطلوب‌تر برگزار کنیم.

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *