یک عادت جالب خانواده "رهبر معظم انقلاب"

6:01 - 25 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۱۱۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
رهبر معظم انقلاب بیان کردند: در منزل من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان می‌برد. خود من هم همین‌طورم.
در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان می‌برد. خود من هم همین‌طورم. نه این‌که حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه میکنم؛ تا خوابم می‌آید، کتاب را میگذارم و میخوابم. همه افراد خانه ما، وقتی میخواهند بخوابند حتماً یک کتاب کنار دستشان است. من فکر میکنم که همه خانواده‌های ایرانی باید این‌گونه باشند. توقّع من، این است. باید پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با کتاب محشور و مأنوس کنند. حتّی بچه‌های کوچک باید با کتاب اُنس پیدا کنند. باید خریدِ کتاب، یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود. مردم باید بیش از خریدن بعضی از وسایل تزییناتی و تجمّلاتی - مثل این لوسترها، میزهای گوناگون، مبلهای مختلف و پرده و... -، به کتاب اهمیّت بدهند. اوّل کتاب را مثل نان و خوراکی و وسایل معیشتی لازم بخرند؛ بعد که این تأمین شد به زواید بپردازند. خلاصه، باید با کتاب اُنس پیدا کنند. در غیر این صورت، جامعه ایرانی به هدف و آرزویی که دارد - که حقّ او هم هست - نخواهد رسید. البته من این را فراموش نکنم که از وزارت ارشاد به‌خاطر انجام همه توصیه‌های ما در سال گذشته در هنگام مصاحبه - پایان بازدید - تشکّر کنم. مسأله نمایشگاه دائمی و کتابهای پرتیراژ که الان آقای مسجد جامعی به من گزارش دادند، از کارهایی است که انجام گرفته است. من از آنچه که انجام شده است خرسند شدم.-گروه سیاسی: حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در تاریخ 26 اردیبهشت سال 1374 در اولین‌ روز آغاز به‌ کار هشتمین‌ نمایشگاه‌ بین‌المللی‌ کتاب‌ تهران‌، ضمن بازدید از این نمایشگاه بیان کردند:  در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان می‌برد. خود من هم همین‌طورم. نه این‌که حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه میکنم؛ تا خوابم می‌آید، کتاب را میگذارم و میخوابم. همه افراد خانه ما، وقتی میخواهند بخوابند حتماً یک کتاب کنار دستشان است.

من فکر میکنم که همه خانواده‌های ایرانی باید این‌گونه باشند. توقّع من، این است. باید پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با کتاب محشور و مأنوس کنند. حتّی بچه‌های کوچک باید با کتاب اُنس پیدا کنند.

باید خریدِ کتاب، یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود. مردم باید بیش از خریدن بعضی از وسایل تزییناتی و تجمّلاتی - مثل این لوسترها، میزهای گوناگون، مبلهای مختلف و پرده و... -، به کتاب اهمیّت بدهند. اوّل کتاب را مثل نان و خوراکی و وسایل معیشتی لازم بخرند؛ بعد که این تأمین شد به زواید بپردازند.

خلاصه، باید با کتاب اُنس پیدا کنند. در غیر این صورت، جامعه ایرانی به هدف و آرزویی که دارد - که حقّ او هم هست - نخواهد رسید.







ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
0
متاسفانه کتاب خوندن بین ایرانی ها خیلی کم شده و بخشی از مشکلات فرهنگی هم به همین خاطر هست. باید بچه ها را با ادبیات غنی فارسی اشعار و داستانهای آن آشنا کنیم.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
0
غربی ها کتاب میخوانند تا بیدار بمانند. شرقی ها کتاب میخوانند که بخوابند. این یک مثل معروف است
رحیم
|
-
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
0
این خواب با ان خواب فرق میکند .کتاب خوان اگااه میشود .مثل را هم ازخودت دراوردی.ژاپن هم شرق هست.اگرمثل راخودمان ایجادکردیم.خیانت است.اگرغربیها ساختندظلم است وتوهین.واشاعه ان نیز همچنین
محمد
|
-
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
0
رهبرم ؛ به تو افتخار مي كنم ، كاش ملت قدر تو را بداند و از تو الگو بگيرد تو نمونه يك رهبر واقعي هستي
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *