نگاه ایجابی و فرهنگی راهبرد اصلی نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری

21:30 - 13 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۸۳۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
میرحسینی گفت: محور برنامه‌ها، تلاش در جهت شناسایی و آسیب شناسی و بررسی نقاط قوت و قابل بهبود در زمینه های اخلاقی ورفتاری و عملکردی کارکنان و اصلاح و ارتقای هر چه بیشتر آن به منظور کسب رضایتمندی و اعتماد و اطمینان بیشتر عمومی نسبت به دستگاه قضایی است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، مدیر کل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه طی جلساتی جداگانه با مدیران حوزه های قضایی و مدیران دفاتر دادگستری استان دیدار و گفتگو کرد.

وحید میرحسینی دادیار دادسرای انتظامی قضات و مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه در این دیدارها بیان داشت: امر نظارت و ارزشیابی از امور مهم برای دستگاه بوده که متأسفانه در قوه قضاییه در گذشته در خصوص کارکنان اداری بصورت منسجم به آن پرداخته نشده بود و بحمداله از حدود یکسال گذشته با دستور رییس محترم قوه قضاییه و معاونت منابع انسانی تشکیلات آن راه اندازی گردیده است.

وی افزود: با عنایت به اینکه کارکنان اداری در خط مقدم دادگستری‌ها فعالیت می‌کنند، حوزه ارزشیابی قوه قضاییه برنامه‌های مدون و منسجمی را به منظور حفظ، ارتقا و آگاهی بخشی همکاران اداری ترسیم و در دستور کار دارد.

این مقام قضایی توجه به شاخص و نگاه فرهنگی در این حوزه را مهمترین برنامه اعلام کرد و گفت: محور برنامه‌ها، تلاش در جهت شناسایی و آسیب شناسی و بررسی نقاط قوت و قابل بهبود در زمینه های اخلاقی ورفتاری و عملکردی کارکنان و اصلاح و ارتقای هر چه بیشتر آن به منظور کسب رضایتمندی و اعتماد و اطمینان بیشتر عمومی نسبت به دستگاه قضایی است.

مدیرکل نظارت و ارزشیابی کارکنان اداری قوه قضاییه امیدواری هرچه بیشتر مردم به دستگاه قضایی را مکمل این اعتماد و اطمینان دانست و خاطر نشان ساخت: در مسیر فرایندهای اداری و رفتار کارکنان باید ایجاد و تقویت احساس عدالت عمومی به درستی دیده شود.

وی در ادامه پیشرفت و توسعه پایدار در هر دستگاه را منوط به توجه ویژه به منابع انسانی آن دانست و تصریح کرد: لازمه این مهم نیازمند تغییر و تعویض روش‌هاست.

میرحسینی در پایان توانمند سازی و آگاهی بخشی به کارکنان اداری را از مهمترین برنامه‌های کاری اعلام و بیان داشت : با بررسی کارشناسانه مشخص می‌شود که بیشتر نابهنجاری‌های رفتاری ریشه در عدم آگاهی داشته و سعی خواهیم کرد در این خصوص بیشترین برنامه ریزی را در دستور کار قرار دهیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *