دولت مکلف به پشتیبانی از مراکز تحقیقاتی جهت مقابله با جبهه معاند نظام اسلامی شد

10:00 - 12 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۷۷۱۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان ملت در جریان بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور دولت را مکلف به پشتیبانی از مراکز تحقیقاتی جهت مقابله با جبهه معاند نظام اسلامی کردند.
دولت مکلف به پشتیبانی از مراکز تحقیقاتی جهت مقابله با جبهه معاند نظام اسلامی شدبه گزارش گروه سیاسی ، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 12 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور با ماده 41 این لایحه با 148 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

نادر قاضی‌پور به عنوان نماینده مخالف گفت: مشکلات فرهنگیان و معلمان در لایحه پیشنهادی لحاظ نشده است، هیچ برنامه‌ای برای بازماندگان از تحصیل نیز تدارک دیده نشده، آموزش و پرورش نیز برای مقابله با جبهه معاند نیازمند توجه جدی‌تر است.

غلامرضا کاتب به عنوان نماینده موافق گفت: مخالف محترم صحبت‌هایی را که مطرح کردند هیچ ارتباطی با ماده مطروحه ندارد. بحث زنده نگهداشتن مبانی اندیشه اسلامی نظام در کمیسیون مشترک بررسی و موضوعات مدنظر مقام معظم رهبری اضافه شد.

وی در ادامه گفت: موضوع سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و اندیشه‌های امام خمینی (ره) باید جهت مقابله با جبهه نظام معاند تقویت شود.

محمد مهدی مفتح عضو کمیسیون اجتماعی نیز در موافقت با ماده 41 گفت: ما تلاش کردیم ابزار و لوازم موردنیاز جهت مقابله با نظام معاند را تدارک ببینیم. استمرار ترویج و اندیشه‌های نظام اسلامی ایران نیازمند سازوکار ویژه‌ای است که براساس این لایحه صورت خواهد گرفت.

براساس ماده 41 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور، به منظور زنده و نمایان نگهداشتن مبانی اسلام ناب محمدی (ص) و اندیشه دینی، سیاسی و فرهنگی و سیره عملی حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و برجسته‌ کردن نقش ایشان به عنوان یک معیار اساسی در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ها و تسری آن به مجموعه ارکان نظام و نیز انتقال آن به نسل‌های آینده، دولت مکلف است با بهره‌گیری از ظرفیت همه دستگاه‌های مربوط به ویژه آموزش و پرورش، دانشگاهها و مراکز علمی و جهاد دانشگاهی، مراکز فرهنگی و هنری، حوزه‌های علمیه، صدا وسیما، شهرداری‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد و بسیج اقدامات ذیل را انجام دهد:

الف- ایجاد سازوکار و تأمین اعتبار لازم به‌منظور اجرائی شدن خط‌مشی حضرت امام خمینی(ره) و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)

ب- پشتیبانی از مراکز تحقیقاتی و آموزشی حوزوی و دانشگاهی، تشکلهای اجتماعی- فرهنگی مردم‌نهاد در زمینه اسلام‌شناسی، شیعه‌شناسی، ایران‌شناسی و اندیشه‌های انقلاب اسلامی و شخصیت‌ها و نهادها و مجامع تقریبی و همچنین گسترش شبکه‌های مجازی بین‌المللی و فعالیت‌های رسانه‌ای و هنری با ساماندهی مادی و معنوی و توسعه سرمایه انسانی و مقابله با جبهه معاند نظام اسلامی

آیین‌نامه اجرائی این ماده ظرف مدت شش‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *