سفير ايران در دهلي نو:تدوين منشور حقوق بشر اسلامي ضروري است

20:17 - 11 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۷۶۱۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
سفير جمهوري اسلامي ايران در دهلي نو ،تدوين منشور حقوق بشر اسلامي از سوي دانشمندان و كارشناسان اسلامي را ضروري دانست وتصريح كرد در تدوين اين منشور بايد از نظرات همه صاحب نظران اسلامي استفاده شود.
به گزارش گروه سیاسی ،«غلامرضا انصاري» روز شنبه در سمينار بين المللي اسلام و حقوق بشر در دانشگاه همدرد افزود:دانشگاه همدرد باتوجه به سابقه و اقدامات ارزشمند مي تواند در انجام مطالعات حقوق بشر و كمك به تدوين اين منشور پيشگام شود.

وي با اشاره به منشور حقوق بشر خاطرنشان كرد كه همه مي دانند آنچه كه در منشور بين المللي حقوق بشر آمده ،عمل نمي شود.

سفير كشورمان در دهلي نو گفت: هيچ شكي نيست كه حقوق بشر يكي از مهمترين دستاوردهاي جامعه انساني و پس از كشتار ميليون ها نفر انسان و خسارت فراوان ناشي از دو جنگ جهاني بدست آمد .
وي تصريح كرد:بسياري از كشورها برخلاف آنچه كه در منشور بين المللي حقوق بشر آمده عمل مي كنند.

انصاري با اشاره منشور حقوق بشر اسلامي خاطرنشان كرد امروز آنچه كه در جهان اسلام و به خصوص در خاور ميانه رخ مي دهد از اهميت زيادي برخوردار است .

وي اضافه كرد: دشمنان اسلام و افراد نادان و جاهل با عملكرد خود چهره اسلام را در نظر جهانيان مخدوش كرده است .
سفير جمهوري اسلامي ايران در دهلي نو با بيان اينكه ايرانيان و مسلمانان به توجه ويژه اسلام به حقوق بشر افتخار مي كنند گفت برگزاري چنين سميناري فرصت مناسبي فراهم مي كند كه دانشمندان مسلمان نسبت به تدوين منشور اسلامي حقوق بشر اقدام كنند.
وي ابراز اميدواري كرد كه دانشمندان اسلامي بزودي براي اتخاذ يك منشور اسلامي حقوق بشر توجه خود را متمركز كنند.
انصاري گفت كه با اينكه اسلام توجه ويژه اي به حقوق بشر دارد ولي سوء برداشت ها و تفسيرهاي غلط در جهان ،مسلمانان را با مشكلات زيادي مواجه كرده است .

سمينار بين المللي اسلام و حقوق بشر از روز شنبه به مدت 2 باهدف تبيين ديدگاه اسلام در خصوص حقوق بشر و مشكلات جهان معاصر و توسعه همگرايي و تبادل نظر ميان جامعه المصطفي و مراكز علمي هندوستان در دانشگاه همدرد آغاز شد.

دراين سمينار استادان و كارشناساني از دانشگاههاي هند و ايران درخصوص حقوق بشر از ديدگاه اسلام ،پيامبر ،اهل بيت ،روابط بين الملل ،حقوق اقليت ها و چالش هاي حقوق بشر به ارائه مقاله و سخنراني مي پردازند.

اين سمينار توسط نمايندگي جامعه المصطفي در هند و باهمكاري دانشگاه همدرد برگزار مي شود.

انتهای پیام /


ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
0
بسیار ضروری است
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *