عزم ایران، ایتالیا و افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر

5:10 - 10 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۶۷۶۸
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم و اراده جهانی و همگانی است از عزم و همکاری سه کشور ایران، ایتالیا و افغانستان در این راستا خبر داد.
به گزارش گروه جامعه ، سردار علی مویدی در اختتامیه دوره آموزشی مبارزه با مواد مخدر برای افسران پلیس کشور افغانستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دوره آموزشی، گفت: این دوره آموزشی محصول تلاش سه کشور ایران، ایتالیا و افغانستان است و موید عزم جدی این سه کشور در راستای مبارزه با مواد مخدر به شمار می آید.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیان کرد: کشورهای منطقه به ویژه افغانستان بیشترین هزینه مادی و معنوی را در راه مبارزه با مواد مخدر متحمل می شود لذا تنها راه برون رفت از این شرایط و کاهش هزینه های مادی و معنوی مبارزه با مواد مخدر، عزم و اراده جهانی است.

سردار مویدی با بیان اینکه نگاه تک بعدی به مبارزه با مواد مخدر راه نتیجه بخشی نخواهد بود، تصریح کرد: ایران و ایتالیا با درک این موضوع و اقدام در راستای تعامل با کشور افغانستان گام موثری برای انتقال دانش و تجربیات خود برداشته اند.

وی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر نباید صرفا معطوف به روش مقابله ای باشد بلکه باید از مسیر دانش، کسب تخصص و ... برای این مبارزه بهره برد.

سردار مویدی عنوان کرد: به خوبی به این درک رسیده ایم که همه کشورها با تعامل بیشتر، تخصصی تر کردن ارگان های مبارزه با مواد مخدر و انتقال دانش و تجربیات خود به کشور دوست و همسایه افغانستان می توانند کمک کنند.

وی بیان کرد: از وزیر امور خارجه ایران و ایتالیا که در راستای امضای تفاهم نامه پلیس مبارزه با مواد مخدر دو کشور گام برداشته اند، تشکر می کنم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه کرد: برخی از کشورها علیرغم حضور طولانی در افغانستان هیچ کمکی و همکاری در راستای مبارزه با مواد مخدر در این کشور نداشتند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در سال های گذشته، انگیزه و جدیت در دو کشور ایران و ایتالیا برای کمک به افغانستان و مبارزه با مواد مخدر وجود داشته است.

سردار مویدی تأکید کرد: در ابتدای مسیر هستیم و تا رسیدن به اهداف متعالی باید گام های بلندی برداریم.

وی یادآور شد: کشور افغانستان نیز در این راستا همکاری مطلوبی با پلیس ایران و ایتالیا داشته است و افسران رابط پلیس افغانستان در دوره های آموزشی که توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران برگزار شد، مشارکت و حضور فعالی داشتند .

سردار مویدی از آمادگی پلیس ایران برای انتقال دانش عملیاتی و تخصصی خود به پلیس افغانستان خبر داد و افزود: در بین کشورهای اروپایی این عزم برای تبادل اطلاعات و دانش و تجربه در راستای مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و کشور ایتالیا در این مهم در خط مقدم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *