قتل مرد ایرانی توسط دو افغان با ضربات چاقو

11:57 - 31 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۲۷۳۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دو مرد افغان که برای انتقال مواد مخدر راننده ای را در شهرری به قتل رسانده و خودرو وی را سرقت کرده بودند،سرانجام در باقرشهر و شهرستان رفسنجان شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش گروه جامعه ، ساعت 19 دهم فروردین از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110  کشف جسد در اتوبان خلیج فارس نرسیده به پل دانشگاه در داخل زمین های کشاورزی منطقه به کلانتری 171 حرم مطهر اعلام شد. 

با حضور ماموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که جسد متعلق به مردی حدودا 40 ساله با کت مشکی، شلوار سرمه ای و پیراهن آبی است که به علت اصابت جسم تیز به ناحیه سینه و قفسه سینه فوت کرده است. 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور دادرس شعبه 101 دادگاه کیفری آفتاب  پرونده برای  رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  

روز بعد از کشف جسد فردی با مراجعه به کلانتری 131 شهرری به ما مورین اعلام کرد که دامادش به نام غلامرضا از ساعت 16 روز گذشته  از خانه خارج و پس از آن دیگر مراجعتی به محل سکونتش نداشته است. 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدانی، مشخصات غلامرضا به همراه تصویر وی در سیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ ثبت شد. با بررسی مشخصات فقدانی و مشخصات جسد کشف شده  کارآگاهان موفق به شناسایی هویت جسد کشف شده و خانواده غلامرضا نیز پس از مشاهده تصاویر جسد  وی را مورد شناسایی قرار دادند. 

در ادامه رسیدگی به پرونده قتل، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی از بستگان غلامرضا او را روز قتل در حال سوار کردن دو نفر افاغنه دیده است. این شخص پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ  در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در حدود ساعت 17:30  از پاساژ مهدی واقع در شهرری خارج شده بودم که ناگهان متوفی را دیدم که دو مسافر افاغنه را سوار ماشین خود کرد و به سمت خیابان 24 متری به راه افتاد. 


با ثبت مشخصات خودرو پژو 405 سفیدرنگ متعلق به فقدانی به شماره انتظامی *** د 66 / ایران 33 در سیستم پلیس دستور توقیف خودرو به همراه دستگیری سرنشینان آن به مراکز انتظامی سطح کشور اعلام شد. 

سرانجام هجدهم فروردین  کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که خودرو مقتول توسط ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان رفسنجان توقیف و سرنشین آن نیز به اتهام قاچاق موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده که بلافاصله کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای انتقال متهم به پلیس آگاهی تهران بزرگ  با اخذ نیابت قضایی به شهرستان رفسنجان اعزام شدند. 



جنایت دو مرد افغان در شهرری برای سرقت خودرو و انتقال مواد مخدر

با حضور کارآگاهان در شهرستان و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم دستگیر شده توسط پلیس مبارزه با موادمخدر فردی افاغنه به نام نورشاه . ر 25 ساله  و سابقه دار در زمینه موادمخدر است که در حین جابجایی موادمخدر در یک تعقیب و گریز توسط مامورین انتظامی شهرستان رفسنجان دستگیر شده است. 

با انتقال "نورشاه" به اداره دهم ، وی در اعترافاتش به کارآگاهان عنوان کرد که جنایت را به همراه افاغنه ی دیگری به نام تازه گل 40 ساله  انجام داده است. 

نورشاه در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: روز جنایت با  تازه گل قصد سرقت یک دستگاه خودرو پژو 405 را داشتیم تا با انتقال آن به شهرستان از آن برای جابجایی و قاچاق موادمخدر استفاده کنیم.

ابتدا یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 را به مقصد شهرری ، به صورت دربست کرایه کردیم.  قصد داشتیم آنرا در بین راه سرقت کنیم اما در بین راه خودرو دچار نقص فنی شد و به همین علت از سرقت آن منصرف شده و برای انجام سرقت یک دستگاه خودرو 405 دیگر به شهرری آمدیم.

در مقابل پاساژ مهدی شهرری ، یک دستگاه خودرو 405 سفیدرنگ را به بهانه رفتن به یک دامداری در محدوده بهشت زهرا کرایه کردیم. تازه گل مرا به عنوان چوپان گله گوسفند و نگهبان دامداری معرفی کرد. به این بهانه راننده پژو را به داخل بیابان های محدوده اتوبان خلیج فارس محل کشف جسد بردیم.

زمانیکه راننده از ما پرسید که "پس دامداری کجاست ؟ " ناگهان من از پشت سر به او حمله ور شده و تازه گل نیز در حالیکه در صندلی شاگرد راننده  نشسته بود ، چندین ضربه چاقو به راننده زد و او را به قتل رساند.

 پس از رها کردن جسد، ماشین را به کارواش برده و چند روز بعد من ماشین را برای جابجایی موادمخدر به شهرستان رفسنجان منتقل کردم.  در آنجا بود که در حین جابجایی مواد توسط ما مورین دستگیر و روانه زندان شدم.
 

با شناسایی تازه گل به عنوان عامل اصلی جنایت، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا اینکه در  آخرین مخفیگاهش در باقرشهر شناسایی، دستگیر و پس از انتقال به اداره دهم ، اظهارات و اعترافات همدست خود را تایید کرد. 

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت:با اعتراف صریح متهمان به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت برای هر دو متهم صادر و آنها برای  انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم احتمالی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند. 




ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
انشاالله همانظورکه قراراست بسرعت اشد مجازات برای قاتل ستایش کوچولوتعیین شود ، همین مجازات هم برای اینها تعیین شود.
علی
|
-
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
از نظر سیستم قضایی کشور انها هم باید به اشد مجازات برسند
منوچهر
|
-
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
بنده خدا چ سرنوشت تلخی داشت این هموطن عزیزمون.خدا به خانواده داغ دیده صبر عطا فرمایید
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
حداقل در مورد اتباع بیگانه که مرنکب جرائم بزرگ شده اند تصویرصورت را کامل نشان دهند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *