رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خریداری 1300 تن كلزا از 5 استان

8:00 - 30 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۱۸۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران از خريد تضميني يك هزار و 300 تن دانه روغني كلزا از پنج استان گرمسيري كشور خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد، شركت بازرگاني دولتي ايران، علي قنبري با بيان اين كه دانه روغني كلزا كالايي استراتژيك است و وزارت جهادكشاورزي براي افزايش توليد اين محصول برنامه اي ويژه دارد، افزود: اين شركت برداشت و خريد دانه هاي روغني را در استان هاي خوزستان، فارس، ايلام، كرمان و هرمزگان انجام مي دهد.

وي اظهار داشت: امسال 65 هزار و 500 هكتار از اراضي كشاورزي كشور به كشت دانه ي روغني كلزا اختصاص يافته است و پيش بيني مي شود 100 هزار تن از اين محصول در كشور خريداري شود.

به گفته قنبري، دانه روغني كلزا در سراسر كشور كشت مي شود و استان هاي برتر براي توليد اين محصول به ترتيب گلستان، خوزستان، اردبيل و خراسان رضوي هستند كه پيش بيني مي شود نيمي از خريد تضميني كلزا در اين 4 استان انجام شود.

وي تصريح كرد: دانه روغني كلزا يك محصول استراتژيك و ماده اوليه توليد روغن خوراكي است و با توجه به برنامه هاي وزارت جهادكشاورزي براي توسعه و ترويج بخش كشاورزي و اهميت توليد دانه ي روغني در كشور، نگاه ويژه اي به خود اتكايي توليد اين محصول در كشور شده است.

معاون وزير جهادكشاورزي ادامه داد: برداشت كلزا از نخستين روزهاي سال جاري در استان هاي جنوبي و كلزا خيز كشور شروع شده و با گذشت زمان و رسيدن به ماههاي گرم سال، برداشت آن سير صعودي مي گيرد و تا اواسط مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وي افزود: شركت بازرگاني دولتي ايران با تاكيد وزير جهادكشاورزي، متولي خريد تضميني اين محصول شده و با انجام خريد تضميني با كيفيت، عمليات خريد دانه ي روغني كلزا را انجام خواهد داد.

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران، قيمت خريد تضميني كلزا را به ازاي هر كيلوگرم 25 هزار و 300 ريال اعلام كرد و گفت: مراكز خريد اين شركت در استان ها كلزاي كشاورزان را تحويل مي گيرند و بانك كشاورزي به عنوان بانك عامل نسبت به پرداخت و واريز بهاي كلزاهاي خريداري شده اقدام مي كند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *