سایت گوزن زرد ایرانی به زیرآب رفت

16:41 - 29 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۱۸۵۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان از خسارت 40 میلیارد ریالی سایت گوزن زرد ایرانی خبرداد.

به گزارش گروه جامعه ، احمدرضا لاهیجان زاده با اعلام این خبر گفت: به دنبال بارندگی های شدید در استان خوزستان در اواخر هفته گذشته و طغیان رودخانه های دز و کارون، سایت احیاء و تکثیر گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز (میانرود) به زیر آب رفت.

وی با اشاره به رهاسازی 4 هزار مترمکعب برثانیه دریچه های سد دز که بنا بر اعلام وزارت نیرو در 70 سال گذشته بی سابقه بوده است گفت: به دنبال بارندگی های شدید چند روز اخیر و افزایش 40 برابری ورودی آب به مخازن سد دز که بیش از 8 هزار متر مکعب برثانیه محاسبه شد، طغیان شدید رودخانه دز را به دنبال داشته که باعث شد سایت گوزن زرد ایرانی و لاک پشت فراتی در پارک ملی دز به زیر آب رود.

لاهیجان زاده ادامه داد: بر اثر شدت جریان آب خسارات عمده ای به تأسیسات زیر بنایی سایت نظیر تخریب بخش عمده ای از فنس سایت تکثیر گوزن زرد وتخریب بیش از 80 درصد سایت لاک پشت فراتی واردشده است .

وی با اشاره به تخریب 100 درصدی قرنطینه اظهارکرد: همچنین نهالستان تولید گونه های بومی با بیش از 13هزار نهال تولید شده که اخیراً به بهره برداری رسیده بود آسیب دیده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درخصوص گوزن های زرد موجود در سایت گفت: در بخشهایی از سایت که امکان دسترسی فراهم بوده تاکنون تلفاتی مشاهده نشده و نیازمند یک بررسی همه جانبه است که طی روزهای آینده انجام خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *