کوچک‌ترین تحرک در خط قرمز مرز را با آتش کوبنده پاسخ می‌دهیم

19:20 - 27 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۰۶۶۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده گروه 33 توپخانه سرلشکر شهید خدابنده‌لو کردستان گفت: گروه‌های تکفیری و داعش در حد و اندازه‌‌ای نیستند که به صورت مستقیم با آنها درگیر شویم، اما کوچک‌ترین تحرکی در خط قرمز مرز را با آتش کوبنده و شدید جواب خواهیم داد.
کوچک‌ترین تحرک در خط قرمز مرز را با آتش کوبنده پاسخ می‌دهیم

به گزارش گروه سیاسی ،محسن آذرافروز در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سنندج اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی است و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب، توان مقابله با هر نوع تهدیدی را دارد.

وی در ادامه به دلایل نام‌گذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از زیباترین ابتکارهای امام راحل بود، که با این کار مشت محکمی به دهان تمام یاوه‌گویی‌های دشمنان و مخالفان نظام بود که ندای انحلال ارتش ایران را سر می‌دادند.

فرمانده گروه 33 توپخانه سرلشکر شهید خدابنده‌لو با بیان اینکه ارتش 7 اصل از 177 اصل قانون اساسی ایران اسلامی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در این اصول جایگاه و اهمیت ارتش جمهوری اسلامی به بهترین شیوه بیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به قانون‌ اساسی کشور بیاندازیم به خوبی به نقش بی‌بدیل ارتش در نظام اسلامی پی خواهیم برد، چراکه هر حکومت و دولتی برای حفظ استقلال و ایجاد امنیت در تمامیت ارضی خود به نیروهای مسلح توانمند و باقدرت نیازمند است.

به گفته آذرافروز، به همین دلیل تمام کشورها و حکومت‌ها همواره دنبال یک نیروی مسلح قدرتمند هستند تا با پشتوانه آنها در محافل سیاسی، اقتصادی، و غیره مقتدر و تاثیرگذار باشند.

فرمانده گروه 33 توپخانه سرلشکر شهید خدابنده‌لو خاطرنشان کرد: ترقی و رشد در ارتش ایران اسلامی بر اصول مهمی همچون فضائل اسلامی، جانبازی، مذهبی بودن، فداکاری و شهادت‌طلبی پایدار است.

وی تصریح کرد: داشتن فرمانده‌ای آگاه و فرزانه، متصل بودن به منبع پرقدرت ولایت فقیه، در خدمت دین و مذهب بودن و مواردی دیگر از ویژگی‌ها و وجه تمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر ارتش‌های جهان است.

به گفته آذرافروز، داشتن نیروهای متدین، ولایت‌مدار، آموزش‌دیده، شجاع و توانمند از مهم‌ترین دلایل ترس دشمنان از ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه به نقش تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز ارتش در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران مانند بسیاری از بخش‌ها و دستگاه‌ها و از سوی دیگر نداهایی که در زمینه انحلال آن به گوش می‌رسید از آمادگی پایین و با دگرگونی‌های زیادی روبه‌رو بود.

فرمانده گروه 33 توپخانه سرلشکر شهید خدابنده‌لو گفت: با شروع جنگ تحمیلی ارتش انسجام خود را به دست آورد و به سرعت خود را پیدا کرد و به همراه سپاه جان برکف ایران، عملیات‌های بزرگ و پیروزمندانه‌ای مانند فتح‌المبین و بیت‌المقدس را انجام داد.

به گفته وی، تقدیم بیش از 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز در طول هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی از افتخارت ارتش جمهوری اسلامی ایران است که الان نیز این شهادت و جانباز شدن در راه اسلام و انقلاب همچنان ادامه دارد.

آذرافروز به هجمه‌های نرم دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف رسانه‌ای و غیره باورهای ملت ما را هدف قرار داده‌اند.

وی اظهار کرد: دشمنان به شدت جنگ نرم علیه ایران را در دستور کار قرار داده‌اند و نیروهای مسلح، سربازان و قشرهای مختلف در برابر این هجمه‌ها مستثنا نیستند.

فرمانده گروه 33 توپخانه سرلشکر شهید خدابنده‌لو گفت: تجهیزات دشمنان در جنگ نرم از نوع فکری، فرهنگی و عقیدتی است و دشمن به دنبال به اسارت درآوردن باورهای این ملت هستند.

وی افزود: نخستین اقدام تاکتیکی و راهبردی که ارتش در راستای مقابله با هجمه‌های دشمنان در جنگ نرم انجام داده است، تشکیل یک گروه عملیات روانی در نیروی زمینی است.

به گفته آذرافروز، توجه زیاد و حفاظت عالی از جامعه سربازی، اقدامات آموزشی، دینی، فرهنگی، عقیدتی سیاسی و برگزاری دوره‌های بصیرتی از اقدامات مختلفی است که برای طیف‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه رسالت اصلی ارتش حراست و دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است، افزود: با توجه به اوضاع و احوال منطقه چنین به نظر می‌رسد که مرزهای ایران فراتر از مرزهایی است که روی نقشه‌های جغرافیایی است.

فرمانده گروه 33 توپخانه سرلشکر شهید خدابنده‌لو افزود: سال گذشته دکترین نظامی ایران در مرزهای ایران مشخص شد و خط قرمز ما در مرز بین 40 تا 50 کیلومتر جلوتر از مرز اصلی تعریف و به کشورهای دنیا اعلام شده است.

وی اظهار کرد: دکترین بالاترین توانمندی هستند که در ساختار نظامی یک کشور تعریف شده است که براساس آنها راهبردها و استراتژیک، قواعد، سطوح عملیاتی و نهایت شگردها و تاکتیک‌ها شکل می‌گیرد و با هر تغییر در دکترین آنها هم دستخوش تغییر می‌شوند.

آذرافروز خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک سری تحرکات در مرزهای کشور دیده شد و یگان‌های نیروی زمینی به سرعت و فرمان فرمانده شجاع نیروی زمینی بخشی از یگان‌ها از جمله یگان‌های توپخانه و موشکی گروه 33 اکنون در استان حضور دارند.

وی اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران گروه‌های تکفیری و داعش را در حد و اندازه‌ خود نمی‌بیند تا به خواهد به صورت مستقیم و جدی با آنها درگیر شویم، اما کوچکترین تحرکی در خط قرمز مرز را با آتش کوبنده و شدید جواب خواهیم داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *