دیپلماسی فعال اقتصادی ایران، بار دیگر نگاهها را به سوی تهران برگردانده است

10:02 - 26 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۰۳۰۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس دفتر رئیس جمهوری در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دیپلماسی فعال اقتصادی و سیاسی ایران، بار دیگر نگاهها را به سوی تهران برگردانده است و سفر سران و مسئولان كشورها به ایران را خبر روز كرده است.
دیپلماسی فعال اقتصادی ایران، بار دیگر نگاهها را به سوی تهران برگردانده استبه گزارش گروه سیاسی ، محمد نهاوندیان در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دو روز پیش، رئیس جمهوری قزاقستان، كشور پهناور و پر درآمد آسیای مركزی در تهران بود كه شاهد امضاء ٦٦ سند بین دو كشور باشد و دیروز نخست وزیر ایتالیا دوازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و پنجمین اقتصاد اروپا در فاصله كمتر از سه ماه از سفر اروپایی دكتر روحانی با هیاتی ٢٥٠ نفره از كارآفرینان و مدیران اقتصادی آن كشور به تهران آمد كه اجرای تفاهم نامه ها و قراردادها را پیگیری كند و به عنوان با ثبات ترین كشور منطقه به مشورت با ایران برای تحقق صلح و ثبات بنشیند.

شنبه آینده هم مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا در سفری بی سابقه با ٧ كمیسیونر اروپایی به تهران می آید تا در حوزه های گوناگون، همكاری گسترده با ایران را پی بگیرد.

در همه این دیدارها دو هدف اصلی محور صحبت هاست. نخست شكوفایی و مقاوم سازی اقتصاد ایران برای تقویت توان داخلی و برگشت ناپذیر كردن تحریم ها با استفاده از فرصت های بین المللی و دوم گسترش امنیت و صلح در منطقه و مقابله با تروریسم و افراطی گری كه پیش از جان مسلمانان و انسانهای بیگناه، نام و پیام و آبروی اسلام را هدف گرفته است.

تفاهم نامه ها و قراردادهای اقتصادی درون زا و برون نگر كه در این دیدارها امضاء می شود برای آن است كه از اینچه برون تا بندر امام و از چابهار تا بازرگان و از بوكان تا بیرجند زمینه شغل و تولید فراهم كند و از پتروشیمی و صنعت و كشاورزی گرفته تا روباتیك و نانو و گردشگری سلامت، بازارهای صادراتی را به روی ایران بگشاید.

دستاورد این تلاشهای شبانه روزی باید در رشد كشور و حل مشكل اشتغال جوانان دیده شود و این همه، جز با یاری و مسئولیت پذیری همگان به دست نمی آید.

امروز هر ایرانی باید در گوش هموطنی دیگر زمزمه كند: بی همگان به سر شود، بی تو به سر نمی شود.

با هم، پر بها و توانائیم و بی هم، تنها و تهی. این اصلی ترین رمز پیشرفت است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *