احداث ۲۰هزار واحد مسکن روستایی/ مددجویان مناطق محروم صاحب خانه می شوند

13:25 - 22 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۸۴۸۰
کمیته امداد و سپاه پاسداران با امضای توافقنامه ای به منظورساخت ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی درمناطق محروم با یکدیگر همکاری می کنند.
احداث ۲۰هزار واحد مسکن روستایی/ مددجویان مناطق محروم صاحب خانه می شوندبه گزارش گروه جامعه ،این توافقنامه با هدف رسیدگی و احداث مسکن مناسب درمناطق محروم برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد که از لحاظ مالی و اقتصادی ضعیف هستند به امضای مهندس سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد و سرتیپ پاسدارجمال الدین آبرومند معاون هماهنگ کننده سپاه رسیده است.

براساس این توافقنامه مقررشده است، ۲۰ هزار واحد مسکن مددجویی درمناطق محروم که مقاومت لازم را در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل به دلیل عدم تمکن مالی ندارند از طریق به کارگیری امکانات فنی و مهندسی سپاه در دو مرحله در سطح روستاهای کشور احداث شود. 

براساس این توافقنامه، در مرحله نخست پنج هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی در استان های ایلام ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان ، گیلان، هرمزگان و بوشهر احداث خواهد شد. تعداد ۱۴هزار و ۵۵۸ واحد مسکن مددجویی روستایی نیز در مرحله دوم پس از ارزیابی نتایج و روند اجرای مرحله نخست شروع به کارمی کند.

در توافقنامه کمیته امداد و سپاه پاسداران، هزینه اجرای هرواحد مسکونی براساس زیربنای ۵۰ مترمربع، ۳۰ میلیون تومان تعیین شده که درمجموع اعتبار تمامی واحدهای مورد نظر۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

کمیته امداد در این توافقنامه بخشی از سرمایه اولیه و اعطای زمین را بر عهده خواهد داشت. همچنین اعتبارتامین تجهیزات و نیروی انسانی برای احداث مسکن روستایی در این مناطق نیز با کمک های استانی سپاه پاسداران هزینه خواهد شد.

 این نهاد همچنین متعهد به معرفی مددجویان، تحویل زمین برای اجرای مسکن مددجویی، تهیه نقشه های اجرایی و پروانه ساخت متناسب با محل و تهیه و تحویل آن به سپاه شده است.
انتهای پیام/
 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *