رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تولید برق از فاضلاب و پسماند / صرفه جویی 750 میلیارد تومانی تهرانی‌ها در مصرف برق

12:50 - 17 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۶۲۶۳
طی برنامه های آتی شهرداری تهران مقرر شده در آینده نزدیک از محل فاضلاب و پسماند ها برق تولید شود.
تولید برق از فاضلاب و پسماند / صرفه جویی 750 میلیارد تومانی تهرانی ها در مصرف برق

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سید محمد هاشمی با حضور در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شبکه فشار متوسط برق در سراسر کشور 18هزار کیلومتر است که از این میزان 6 هزار کیلومتر آن در شهر تهران موجود است.

وی افزود: حجم تاسیسات مرتبط با برق در شهر تهران بسیار زیاد است و همین موضوع مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به طول شبکه فشار ضعیف زمینی تهران اظهار کرد: این شبکه در پایتخت 12هزار کیلومتر است که در مجموع این رقم 27 درصد کل شبکه فشار ضعیف زمینی کشور را شامل می شود.

هاشمی با ارائه آماری از وضعیت روشنایی معابر در شهر تهران اذعان کرد: حجم چراغهای موجود در شهر تهران قابل قبول است و اکنون شاهد نصب 350هزار چراغ در سراسر شهر تهران هستیم.

وی رکورد مسکن را یکی از مشکلات شرکت توزیع نیروی برق تهران دانست و بیان کرد: سالهای گذشته 200هزار مشترک به شبکه برق تهران اضافه می شدند اما در سال 94 به دلیل رکورد مسکن و کاهش ساخت و سازها این رقم به 100هزار مشترک کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به صرفه جویی های صورت گرفته شده در راستای مدیریت مصرف برق خاطر نشان کرد: در زمان پیک مصرف ها با صرفه جویی های صورت گرفته و آموزش های ارائه شده 250 مگابایت برق صرفه جویی شد که این میزان معادل 750 میلیارد تومان است.

در ادامه این جلسه محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای اسلامی شهر تهران خواستار خریداری برق تولید شده از طریق زباله سوز شهر تهران شد و گفت: برق تولیدی توسط زباله سوز تهران آن طور که باید مورد استقبال وزارت نیرو قرار نگرفته و انتظار ما این است که این برق با قیمت مطلوب خریداری شود.

وی افزود: مدیریت شهری پایتخت به دنبال این است که از محل فاضلاب و پسماند برق تولید کند و اگر وزارت نیرو همکاری های لازم را با شهرداری نداشته باشد خلاف سیاست های تشویقی عمل کرده است.

بر اساس این گزارش عباس جدیدی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز خواستار در نظر گرفته شدن بیمه برای وسایل برقی شهروندان تهرانی شد و تصریح کرد: به دلیل قطعی مکرر برق در برخی از مناطق شهر تهران شاهد سوختن وسایل برقی شهروندان هستیم.

وی افزود: برای جبران این خسارت ها باید بیمه نامه هایی تعریف شده تا در صورت ایجاد مشکل برای شهروندان بیمه نامه ها خسارت ها را جبران کنند.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر پایان یافتن عمر مفید پست های فشار قوی برق در شهر تهران خاطر نشان کرد: بسیاری از پست های موجود عمر بالای 30 سال داشته و در این رابطه شورای اسلامی شهر تهران پیش از این مصوبه ای را برای جابجایی پست ها در دستور کار داشته که متاسفانه اجرایی نشده است.

جدیدی همچنین با اشاره به آلودگی های زیست محیطی کارخانه برق واقع در منطقه 16 اظهار کرد: این کارخانه قدمتی بیش از 50 سال دارد و به دلیل استفاده از سیستم های قدیمی آلایندگی بسیاری را ایجاد می کند.

همچنین محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تعرفه برق فراهای محلات اذعان کرد: تعرفه برق فراهای محلات شهر تهران اکنون بر اساس تعرفه خانگی محاسبه شده و این موضوع مشکلاتی را برای شهرداری ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: هر مجموعه ای که نسبت به انجام امور اجتماعی و فرهنگی اقدام می کند باید تعرفه برق اندکی داشته و نیاز است در این خصوص اصلاحاتی صورت پذیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *