اتحادیه اروپا به حمایت از "پلیس ملی افغانستان" ادامه می‌دهد

4:13 - 18 فروردين 1395
کد خبر: ۱۵۶۰۵۸
رئیس مأموریت پلیس اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس اجرایی افغانستان اعلام کرد که اتحادیه اروپا همچنان به حمایت از پلیس ملی این کشور ادامه مى‌دهد اما از حکومت افغانستان مى‌خواهد تا پلیس را به وظیفه اصلى‌شان برگرداند.
اتحادیه اروپا به حمایت از  به گزارش سرویس بین الملل عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان با «پیا استرناوال» رئیس مأموریت پلیس اتحادیه اروپا دیدار کرد.
 
استرناوال در این دیدار گفت: اتحادیه اروپا به حمایت خود از پلیس ملی افغانستان ادامه می‌دهد اما از حکومت افغانستان می‌خواهد تا پلیس را به وظیفه اصلی‌شان برگرداند.
 
رئیس مأموریت پلیس اتحادیه اروپا ادامه داد: اتحادیه اروپا در مورد آینده این مأموریت بحث خواهد کرد و آماده هر نوع همکاری در این زمینه می‌باشد.
 
عبدالله نیز در این دیدار گفت: حکومت افغانستان به ایجاد اصلاحات لازم و ضرورى در صفوف نیروهاى امنیتى متعهد است و در این راستا طى یک‌ونیم سال گذشته گام‌هاى عملى را برداشته است.
 
رئیس اجرایی افغانستان تأکید کرد: ایجاد و تقویت پلیس مردمى براى حکومت حائز اهمیت است و تلاش می‌شود تا روابط میان پلیس و جامعه تقویت گردد.
 
وی افزود: وظیفه اصلى پلیس تطبیق قانون و تأمین نظم در جامعه است و حکومت تلاش مى‌کند که چگونه آنها را از حالت جنگى به وظیفه اصلی‌ مورد نظر برگرداند.
 
چندی پیش گزارش‌هایی در مورد وجود فساد در سطح پلیس ملی افغانستان منتشر شد اما با واکنش دولت افغانستان مواجه شد.
 
اجمل عبید عابدی سخنگوی «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور افغانستان در واکنش به گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز مبنی بر وجود فساد در سیستم نظارتی پلیس به رسانه‌ها اعلام کرد: حکومت وحدت ملی افغانستان هرگز فساد اداری را به‌خصوص در سطح پلیس تحمل نخواهد کرد.
 
وی افزود: پس از آنکه این گزارش به دست اشرف‌غنی رسید، وی دستور بررسی و ارزیابی بیشتر در این باره را به وزیر کشور افغانستان ابلاغ کرد.
 
عابدی اظهار داشت: یکی دیگر از اقداماتی که از سوی رئیس‌جمهور افغانستان انجام شد، تشکیل کمیسیون تحقیق برای رسیدگی به این موضوع بود که هم‌اکنون این کمیسیون کار خود را آغاز کرده است.
 
این اقدامات در حالی انجام می‌شود که رویترز در گزارش خود نوشته بود: نتایج گزارشی از سازمان ملل نشان می‌دهد مقاماتی از دولت افغانستان که مسئولیت نظارت بر پلیس این کشور را به‌عهده دارند، گزارش‌های مبنی بر فساد این نیروها را توقیف کرده‌اند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *